Společnost by to tedy mohlo stát až 32 milionů dolarů (684 milionů korun). Boeing se chce zkrátka za každou cenu vyhnout provozním závadám a zároveň znovu získat ztracenou důvěru leteckých společností i jejich zákazníků. Piloti najatí výrobcem letecké techniky mají u aerolinek pracovat jako instruktoři nebo pozorovatelé v kokpitu, píše Reuters.
Každý z nich musí mít licenci na stroje 737 MAX a další letouny Boeingu, musí vykázat nejméně tisíc hodin instruktorských zkušeností a naopak nesmí mít za sebou žádnou nehodu ani porušení pravidel.
„Pokračujeme v úzké spolupráci se světovými regulačními orgány a se zákazníky, abychom bezpečně vrátili stroje 737-8 a 737-9 do celosvětového provozu,“ řekla mluvčí společnosti Boeing.
Jedno z nejbezpečnějších letadel
Jak Boeing, tak americký Federální úřad pro letectví (FAA) uvedly, že letadlo je po vylepšení softwaru v kokpitu a po výcviku pilotů jedním z nejbezpečnějších na světě. Podle bezpečnostních expertů je však rozhodnutí Boeingu najímat napřímo piloty nezvyklé a naznačuje jeho velký zájem na tom, aby se celý proces urychlil.
Po 20 měsících: Boeing 737 MAX má za sebou první let s pasažéry |
Boeing byl nucen přerušit provoz svých nejprodávanějších letadel 737 MAX loni v březnu po nehodách v Indonésii a v Etiopii, které si dohromady vyžádaly 346 mrtvých.
Jako problém se ukázal software řízení letu, který musel výrobce upravit. Odstavení těchto strojů bylo nejdelší takovou pauzou v dějinách komerčního letectví a náklady s tím spojené Boeing přišly asi na dvacet miliard dolarů (asi 427 miliard korun).