Podle mluvčího firmy Andreje Čírka automobilka loni i přes koronavirovou pandemii a propad automobilového průmyslu mírně překročila své plány. Pro rok 2021 plánuje srovnatelný objem výroby a prodejů. Tatra Trucks byla jednou z mála firem v automobilovém průmyslu, které loni po propuknutí pandemie nepřerušily výrobu.
„I když ještě nezveřejňujeme hospodářské výsledky, můžu říci, že se nám díky zavedeným organizačním opatřením a oboustranně vstřícné spolupráci se všemi obchodními partnery povedlo nejen zajistit výrobu bez přerušení, ale i překročit plánované obchodní a ekonomické cíle na rok 2020,“ uvedl ekonomický ředitel a místopředseda představenstva firmy Miloslav Mahut.
Čírtek uvedl, že Tatra loni s partnerskými společnostmi získala nové zakázky a vyrobila unikátní vozidla. „Především šlo o dodávku 41 hasičských speciálů Tatra Force 4x4 s opcí na dalších pět kusů pro hasičské jednotky spolkové země Braniborsko,“ sdělil mluvčí. „Jde o první takto velkou objednávku hasičských vozů Tatra z Německa, kde působí velmi silná konkurence,“ dodal.
V září podepsali zástupci společnosti Tatra Export a polské firmy Huta Stalowa Wola smlouvu o spolupráci na projektu obrněného vozidla s podvozkem Tatra 4x4, které nabídnou polské armádě.
Tatra chce expandovat i na brazilském trhu. „Vedle rozšíření spolupráce s brazilským obranným průmyslem by mělo letos dojít ke zřízení výrobního závodu přímo v Brazílii, který by produkoval automobily Tatra určené především pro tamní civilní trh,“ uvedl Čírtek.
Firma vyrábí sériové nákladní vozy i speciální automobily na míru. V roce 2019 vytvořila provozní zisk před odpisy 365 milionů korun a tržby jí vzrostly meziročně o více než dvě miliardy na 5,88 miliardy korun. Tatra Trucks má přes tisíc zaměstnanců, dalších víc než 600 lidí pracuje v dceřiné firmě Tatra Metalurgie. Patří do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.