Americký řetězec pizzerií Domino’s Pizza a start-up Nuro z kalifornského Silicon Valley tento týden zahájí v americkém městě městě Houston dodávky pizzy samořízenými auty. Společnost chce využít nárůstu objednávek, k němuž přispěla pandemie covidu-19 a poskytnout zákazníkům bezproblémové doručení.
„Posláním Nura je zlepšovat každodenní život pomocí robotiky,“ uvedl ve svém prohlášení Dave Ferguson, spoluzakladatel a prezident Nuro a dále dodal: „Jsme nadšeni, že můžeme představit naše samořízená doručovací auta vybrané skupině zákazníků společnosti Domino’s Pizza v Houstonu.“
Nuro založili dva bývalí inženýři z Googlu. Podařilo se jim získat 940 milionů dolarů (20,5 miliardy korun) od japonské technologické a investiční skupiny SoftBank Group. Do start-upu též nezveřejněnou částku investoval podnik Woven Capital, který spadá pod Toyotu.
Robotická společnost vyvinula pomalu jedoucí malé vozítko, které přepravuje balíky bez potřeby lidské obsluhy. Má náskok před svými konkurenty, protože americké regulační úřady jeho doručovací službu bez řidiče schválily už loni.
Doručování začne v Houstonu a pak se rozšíří na „mnoho zákazníků na mnoha místech“, sdělil agentuře Reuters za Nuro Cosimo Leipold, který se ve firmě stará o vztahy s partnery. „Pro velké společnosti je obecně těžké najmout dostatek řidičů, aby uspokojily poptávku,“ rozvedl v e-mailu.
Společnost Nuro původně oznámila partnerství s Domino a začala testovat v Houstonu v roce 2019. Ve stejném roce začala společnost nasazovat svá vozidla k přepravě potravin Kroger v Houstonu a Phoenixu.
Fotogalerie |
Na konci roku 2020 bylo schváleno zahájit testování na veřejných komunikacích v Kalifornii a dodávat zboží od partnerů, jako je maloobchodní prodejce Walmart a zdravotnická společnost CVS Health CVS.
Nuro je první společností, které byla uděleno regulační schválení americkým ministerstvem dopravy pro samořízené vozidlo.
Houston je čtvrté největší americké město a spojuje se s ním jedna z nejvyšších úmrtností na silnicích v zemi. „Houstonské silnice představují pro naši technologii náročný scénář,“ konstatoval Leipold.