Koronavirus
Sledovat další díly na iDNES.tvFronty se tvořily jen ráno před samotným otevřením. Krátce po otevření opadly a provoz byl plynulý. Zákazníci nemuseli déle čekat ani u pokladen. Během dopoledne byly volné kapacity u všech čtyř obchodních domů v Česku.
Podle mluvčího IKEA Petra Šaška navštívilo během prvního pondělního půldne (9–14 hodin) obchodní domy značky přes 13 tisíc lidí, nejvíce zákazníků pak bylo Černém Mostě (3 800).
Nedočkavci vyrazili pro boty i šaty, nákupní apetit povzbuzují slevy |
„Zákazníci jsou disciplinovaní a dodržují hygienická opatření. Žádné problémy jsme zatím nezaznamenali. Je patrné, že lidé mají často rozmyšlené, co přesně chtějí koupit, a v obchodním domě tráví méně času než obvykle. Přicházejí zákazníci všech věkových skupin. Největší zájem je o doplňky do domácnosti, kuchyně, skříně, matrace a také o venkovní nábytek,“ dodává.
Během pandemie si lidé zvykli na nákup online, a tak se také společnost přizpůsobila poptávce. Ovšem po celou dobu lockdownu provoz e-shopu provázel různé komplikace. Kvůli omezené kapacitě bylo obtížné zboží vyzvedávat na prodejnách, pracovníci nestíhali jednotlivé objednávky vyřizovat okamžitě, vznikaly několikadenní prodlevy.
„V době, kdy musely být naše obchodní domy zavřené, jsme veškeré naše kapacity věnovali online objednávkám. Před znovuotevřením našich obchodních domů jsme tedy museli kapacity pro online objednávky snížit, abychom mohli přijít na standardní režim,“ říká Šašek.
Momentální kapacitu obchodního domu si může každý zákazník ověřit s předstihem na stránkách společnosti, to také mluvčí doporučuje. „Semafor na našem webu se velmi osvědčil už po prosincovém znovuotevření našich obchodních domů. Proto s ním počítáme i nadále a zákazníky žádáme, aby se na něj před návštěvou našich obchodních domů vždy podívali,“ upozorňuje.