Rekordní nárůst v loňském roce o 37 milionů předplatitelů rozšířil uživatelskou základnu na víc než 200 milionů. Nové diváky přilákala především pandemie. Právě tento nebývalý „tah vpřed“ vysvětluje, proč letošní tempo růstu není tak silné, informuje server The Guardian.
„Právě teď je to trochu vratké,“ prohlásil zakladatel Netflixu Reed Hastings v dubnu, kdy počet nových předplatitelů ztrácel dva miliony na původně stanovený cíl.
Netflix potřebuje vyřešit především problém s věkem, mezi mladými totiž už příliš nových předplatitelů nezíská. Z průzkumu Ampere Analysis vyplývá, že například ve Velké Británii má již předplatné (či přístup k němu prostřednictvím rodiny či sdílených hesel) 80 procent lidí ve věku od 18 do 34 let. Ve Spojených státech jsou údaje téměř totožné.
Na řadě jsou starší ročníky
„Netflix se stal obětí vlastního úspěchu,“ říká Richard Broughton, analytik médií ve společnosti Ampere. Zároveň doplňuje, že jde o velmi masový trh, který do značné míry přilákal již všechny mladé diváky.
Netflix je tak donucen mířit na jiné věkové ročníky. Skupinu mezi 35 a 44 lety již Netflix k předplatnému nalákal, využívá jej asi 70 procent lidí z této skupiny. Věková kategorie 45–54 let představuje větší prostor pro růst, informuje The Guardian.
Skutečnou příležitost však představují lidé mezi 55 a 64 lety. Ti odložili svou „technologickou ostražitost“ stranou a začali sledovat Netflix ke zmírnění nudy během lockdownu. Mezi třetím čtvrtletím roku 2020 a koncem března vzrostl počet předplatitelů v této věkové skupině z 38 na 50 procent. Podle Broughtona výzkum ukázal, že takoví lidé se zajímají spíš o kriminálky a dokumentární filmy než o fantasy, akční filmy či horory.