Zatímco v Ústeckém kraji si na nové elektrické soupravy budou muset počkat, nové vlaky se od prosincového jízdního řádu objeví v Moravskoslezském kraji na lince mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm, na trase spojující Klatovy s Berounem přes Plzeň. Zpoždění v nasazení mají ale i vozidla InterJet, která mají být nasazena na rychlících Krušnohor z Prahy do Chebu přes ústí a Teplice a rovněž na západních expresech spojujících obě města jižní trasou přes Plzeň a Mariánské Lázně.
Na kolejích se rovněž od 12. prosince opět neobjeví čínský vlak Sirius, se kterým chtěl tuzemský dopravce Leo Express původně vyjet už od minulé změny jízdního řádu. Vozidlo pro tři sta cestujících vyrobené v čínském Ču-Čou je od září 2019 testováno na zkušebním okruhu VÚŽ ve Velimi a zatím nemá všechna nezbytná povolení pro zahájení zkušebního provozu na železniční síti.