Walmart v souvislosti s plánovým příchodem do virtuálního světa podnikl už i první kroky. Na konci prosince loňského roku si firma zaregistrovala několik ochranných známek. Týkají se třeba i výrobků osobní péče, bytových dekorací nebo elektroniky. Celkem měl Walmart podat hned sedm žádostí. Informovala o tom agentura CNBC.
Proč nám nevěříte, ptají se černoši. Řetězec zamykal jejich kosmetiku |
Společnost Walmart ve svém prohlášení uvedla, že se snaží neustále zkoumat, jak nové technologie mohou ovlivnit budoucnost světa nakupování.
„Ve Walmartu se neustále snažíme zkoušet něco nového. Z toho pak postupně vznikají nové výrobky a služby pro naše zákazníky. Některé ale pouze testujeme a z těch se potom ve Walmartu i učíme,“ uvedla pro CNBC firma.
Bližší aktivity v souvislosti se vstupem do světa metaverza však Walmart komentovat nechtěl. Registraci ochranných známek ale potvrdil americký úřad pro patenty a ochranné známky.
Walmart, Amazon či Ikea ničí životní prostředí. Přepravou zboží po moři |
Walmart tak v této souvislosti následuje i další globální firmy. Společnost Nike podala několik žádostí o ochranné známky na prodej virtuálního oblečení už na počátku loňského listopadu. V tomtéž měsíci pak Nike oznámil, že se spojí s Robloxem, aby vytvořil virtuální svět s názvem Nikeland.
Výrobce oděvů GAP už začal prodávat NFT mikiny se svým ikonickým logem. Jejich cena pohybuje od zhruba 8 až do 415 amerických dolarů. Novým majitelům mají být dodávány společně s fyzickou mikinou.
Další maloobchodní firmy s oblečením jako třeba Urban Outfitters, Ralph Lauren nebo Abercrombie & Fitch své ochranné známky rovněž v posledních týdnech přihlásily americkému úřadu pro patenty a ochranné známky.