Maloobchodní řetězec Lidl se nebojí být odlišný. Když před dvěma lety začal prodávat oblečení opatřené svým nepřehlédnutelným logem (merch) oslovil právě mladší generaci. Ponožky, pantofle či trička se staly hitem a na e-shopu byly velmi brzy vyprodané.
Nyní se Lidl pustil do kampaně a natočil reklamní spot, ve které se objevuje známý producent a hudebník Jiří Burian alias Kapitán Demo. Ten přilétá k prodejně a parkuje přitom na místě vyhrazeném pro přistávání vrtulníků. Ve videoklipu pak brázdí uličky přímo v prodejně a přemýšlí nad tím, co všechno si koupit. Nakonec se rozhoduje, že vezme všechno.
Klip Lidl s Kapitánem Demo |
„Lidl je love brand, Demo je love brand – bylo jen otázkou času kdy to my dva dáme dohromady. Je to jednička na trhu a originál, stejně jako já. My dva jsme se nemohli minout,“ přibližuje spolupráci Kapitán Demo.
Kampaň je zaměřená na Týden značkových slev a má za cíl netradičně a s humorem poukázat na to, že přestože je Lidl spojen primárně se svými privátními značkami, nabízí také značkové výrobky.
Líbí se vám kampaň s Kapitánem Demem?
„Chtěli jsme naše zákazníky zaujmout, a kromě skvělých cen jim poskytnout i hudební zážitek. O parkovacích místech pro vrtulníky u našich prodejen ještě budeme jednat,“ dodává s nadsázkou Michal Farník, jednatel společnosti Lidl odpovědný za nákup.
Osvědčený reklamní formát
Videoklip sklízí na sociálních sítích pochvaly, zejména od mladší generace. Navíc zákazníci touží vlastnit nepřehlédnutelné tašky s nápisy Gnocci, Boruvvky či Bulguru, které se v klipu objevují. I když Lidl aktuálně neplánuje „značkové“ tašky z kampaně do prodeje zařadit, jsou vystavené k prohlédnutí na pražské pobočce Na Příkopech v zaskleném trezoru.
I když šlo o čistě jednorázovou akci a krátký klip složil Jiří Burian čistě pro Lidl možná se v budoucnu dočkáme dalšího chytlavého songu. „Je možné, že kapitán Demo najde inspiraci na nový hit i v budoucnu,“ řekl iDNES.cz tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler.
Mezi luxusními obchody Na Příkopě otevře Lidl, má zjednodušit život místním |
Kreativci oslovení redakcí oceňují odvahu maloobchodního řetězce, ovšem mají výhrady ke kreativní myšlence a zpracování a navíc zmiňují, že před časem podobně komunikoval Kaufland či Penny s Michalem Davidem.
„Trochu mám výhradu ke kreativní myšlence a zpracování. Podobně totiž už před časem komunikoval např. Kaufland se svojí Cheap Queen, nebo německá Edeka se zpěvákem kapely Scooter, kopii jsme v Česku zachytili u Penny s Michalem Davidem. Cheap Queen od Kauflandu však byl mezinárodní koncept, takže Kapitán Demo je jistě více lokální záležitostí. Z toho vyplývá výborný PR potenciál pro značku. Pro ty, co nesledují reklamní trh, je to určitě zajímavý počin. Pro reklamní branži nic nového,“ vysvětluje Mario Poór, kreativní ředitel z reklamní agentury EFFE Prague.
„Jsem rád, že se řetězce pouští do odvážnějších řešení, než je komunikace slev na tisíc způsobů. Lidl ukázal svěží přístup a oproti jiným „firemním chvalozpěvům“ je to i docela chytlavé a vtipně zpracované. Za mě dobrý!“ míní Marek Nieslanik z reklamní a kreativní agentury Fairy Tailors.