„Výstražné kříže nahrazujeme světelným zabezpečovacím zařízením, instalujeme závory. Jen v loňském roce jsme do přejezdů a jejich bezpečnosti investovali 3,1 miliardy korun, vůbec nejvíc v historii,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Původně přitom měla organizace na modernizaci přejezdů o miliardu korun méně. Navýšení prostředků pak umožnilo zmodernizovat více než plánovaných 150 přejezdů.
Loni zároveň rostl počet nehod, které se na křížení silnic a železničních tratí odehrály. Celkem šlo o 166 nehod, což proti roku 2021 znamená šestiprocentní růst. Téměř třicetiprocentním tempem ale vzrostly nehody s nejtěžším následkem, což si vyžádalo podle statistik Drážní inspekce 37 smrtelných zranění na tuzemských přejezdech.
Minuta za čtvrt miliardy. Jak železnici zrychlil rok 2022? |
Těch bylo ke konci loňského roku 7646. Největší počet z nich je zabezpečen výstražným křížem, jde zhruba 3400 přejezdů. Téměř dva a půl tisíce přejezdů má světelnou signalizaci a dalších více než 1772 je ještě doplněných závorami.
Tempo letošních modernizací by ale mělo být ve srovnání s loňskem o něco nižší. Celkem má na ně Správa železnic vyčleněných 1,8 miliardy korun. Úpravy se tak dočká zhruba 130 přejezdů.
21. prosince 2022 |