Ne všude se ale běžný cestující dostane. „V severní části Fantovy budovy se otevře veřejná kavárna s běžnou otevírací dobou a přístupem. Zároveň zde bude sál, který bude koncipován jako business lounge. V tomto případě tedy bude vstup řízený,“ řekla iDNES.cz mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Prostory, pro které nyní společnost shání výrobce atypického nábytku, by se veřejnosti měly otevřít letos na podzim.
Vybavení sálů sice bude podle návrhu odpovídat vzhledu secesní budovy vzniklé podle návrhu architekta Josefa Fanty mezi roky 1901 až 1909, najdou se zde ale i vymoženosti jednadvacátého století. Konkrétně třeba police na knihy, na jejichž vršcích budou nejen zapuštěné kořenáče pro květiny, ale i USB nabíječky drobné elektroniky.
Praha zvelebí ostudný park u hlavního nádraží, budou v něm jezdit i tramvaje |
Přestože původně Správa železnic počítala s prostorem pro vznik čítárny, kde by bylo možné trávit čas čtením zapůjčených knih mimo jiné v elektronické podobě, tento nápad už podle Eberl Friebové aktuální není. Místo k četbě nabídne zmíněná kavárna a business lounge.
Dominanta pražského hlavního nádraží se rekonstruuje postupně. V roce 2011 se dokončila rekonstrukce odbavovací haly pod Fantovou budovou, následně se opravovala centrální část budovy. V roce 2021 začala rekonstrukce zbytku interiérů a loni skončily práce na vnější fasádě.