„V průběhu covidu jsme ani na jeden den nepřerušili výrobu, v roce 2020 jsme navíc za plného provozu vybudovali nový centrální sklad, rozšířili jsme montážní halu a kompletně jsme inovovali logistické toky ve výrobě, čímž se nám povedlo významně navýšit její kapacitu,“ říká předseda představenstva společnosti Lukáš Andrýsek.
DAKO-CZ se v průběhu let postupně rozrůstalo. Nejprve přibyla společnost Transelco vyrábějící spřáhla, stavěče a brzdové válce, následovalo založení dceřiné společnosti DAKO-CZ Service v severočeském Mostě, kam se soustředil servis a opravy brzdových jednotek a komponent. V roce 2021 vznikla v Ostravě další dceřiná společnost DAKO-CZ Machinery zaměřená na sériovou výrobu, především pro Indii. Zakázky pro tamní trh tvoří dnes zhruba třetinu obratu společnosti.
„V roce 2022 naše expanze pokračovala. V Indii jsme s klíčovým hráčem na tamním trhu, společností Medha Servo Drives, založili podnik MEDHA DAKO-CZ Pvt. Ltd. se sídlem v Hyderabadu. Naše spolupráce se soustředí na dodávky ucelených a moderních brzdových systémů pro nově připravované vozy EMU, metra a lokomotiv pro Indickou železnici,“ popisuje Andrýsek
„Se společností Jupiter Wagons, dvojkou na trhu výroby nákladních vozů, jsme založili společnost JWL DAKO-CZ India Ltd., který sídlí v Kalkatě. Indické aktivity zastřeší nově vznikající dceřiná společnost DAKO-CZ India,“ dodává.
Na další růst má společnost, která tři čtvrtiny své produkce exportuje, zaděláno i v Evropě, Africe a Jižní Americe, kde bude zavádět zcela nový brzdový systém na projektu Automated People Mover. Tento speciální vlak bude provozován na mezinárodním brazilském letišti v São Paulu. Společnost by si ráda sáhla i na trh severní Ameriky.