Trh zareagoval na aktuální čísla propadem. "Výsledek byl horší, než se čekalo, takže cena akcií zpočátku oslabila o třináct procent. Samotná ztráta ale nebyla překvapením, takže před desátou hodinou se pokles snížil na zhruba pět procent," řekl iDNES.cz analytik České spořitelny Radim Kramule.
Za horšími výsledky stojí především touha firmy po rychlém růstu. Do zahraničí se firma vydávala prodávat stará auta zejména v druhé polovině roku. Nové pobočky najížděly do provozu pomalu, takže nevydělávaly tak, jak si firma představovala, a společnost se také potýkala s personálními problémy. - více zde
K horším prodejním výsledkům přispěla i silná koruna, která zlevnila individuální dovozy ojetin do Česka. "Tato kombinace nepříznivých a neočekávaných vlivů zavinila propad výsledku ve čtvrtém kvartále," uvedl šéf skupiny Anthony Denny.
Tržby AAA se loni zvýšily o 35 procent na 470 milionů eur, tedy zhruba 11,7 miliardy korun. Provozní náklady stouply přes 54 procent v přepočtu na přibližně dvě miliardy korun. Provozní zisk klesl o 94 procent na 700 tisíc eur (17,5 milionu Kč).
Společnost ale věří tomu, že vsadila na rychlou expanzi správně, protože nová prodejní místa posílí postavení firmy na nových trzích. "Nové pobočky začnou generovat prodeje až v budoucím období. Účetní ztráta nic nemění na faktu, že uplynulý rok byl pro naši společnost velmi pozitivní," prohlásil Denny.
Akcie AAA ztratily více než polovinu hodnoty
Firma loni na podzim vstoupila na pražskou a budapešťskou burzu. (více zde) Od zahajovacích 55 Kč za akcii se ale její kurz propadl více na současných zhruba 24 korun. Někteří investoři vedení firmy obvinili, že o hrozící ztrátě vědělo již při zářijovém úpisu akcií. To ale společnost odmítla.
Nyní chce přesvědčit investory o tom, že je pro ně dobrou volbou. Zisk a důvěru investorů jí má zajistit několik opatření.
Letos se to obrátí, věří Denny
Předně se firma zaměří na to, aby maximalizovala tržby a ziskovost na všech pobočkách. Napříč celou sítí sníží náklady pomocí striktních rozpočtů. Zeštíhlit chce také vrcholové vedení společnosti a více se orientovat na prodejní cíle skupiny. Další plánovanou expanzi hodlá po loňských zkušenostech rozložit do delšího časového období.
"Jsem pevně přesvědčen, že zaváděná opatření přinesou již v průběhu letošního roku výsledky, které vrátí důvěru akcionářů v ziskovost jejich investice do akcií skupiny AAA Auto," dodal Denny.
"Dynamiky prodejů svědčí o tom, že firma by letos v zisku být mohla. Záleží ale na tom, jak se jí podaří ohlídat náklady," uvedl Kramule.
Skupina AAA Auto loni prodala v pěti zemích 79 871 aut, což je téměř o třicet procent více než v roce 2006. Počet poboček se zvýšil o 20 na 45 autocenter v Česku, Slovensku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku. Skupina také měla plány prodávat ojetiny v Rusku, ale i na Ukrajině, v Srbsku, Bulharsku a Turecku. - více zde