Diskuze
Tahači od Tesly ještě nikdo nejel, přesto už je firmy objednávají
Děkujeme za pochopení.
J34a14r96o27s58l94a20v 15D65o27s39t69a50l
Já když čtu ty níže uvedené příspěvky, tak se nedivím že Česko je tam kde je. Lidi proč jste tak negativní škarohlídi. Proč nemáte v sobě trochu optimismu. Vy všechno hned víte a na vše hned máte - ve většině případů - negativní názor. Zaplať pán bůh, že Tesla nebuduje ty auta jen pro čechy. Já si myslím, že ten semi je genialní auto s perfektním designem a že se budou kolem roku 2020 objevovat na silnících zcela běžně. Tedy né v ČR, ale jinde. My tady budeme furt dýchat síru a dusík z “našich” škodovek.
F40r69a72n22t42i53š27e56k 12N87á14v82a20r44a
Víte, existují i jiné alternativní bezemisní pohony, které na rozdíl od elektromobilů dávají fyzikálně i ekonomicky větší smysl. Viz můj odkaz níže. Ale ty nejsou in, že? Není nutno chemicky propláchnout horu na Cínovci a dostat z ní 1% lithia z horniny, aby Evropa měla čím jezdit.
F83r22a44n39t70i22š77e69k 60N77á64v61a72r58a
efektivní energie na 1kg nejlepší současné baterie montované do elektromobilů je 0,14 kWh/kg
Nafta má 4,07 kWh/kg
Tj. na 1 kg nafty potřebujete 29kg toho nejlepšího akumulátoru.
Výpočet zde: https://goo.gl/aahGBi
F70r62a47n94t34i55š40e68k 81N44á24v24a22r71a
běžná nádrž kamionu je 1000 litrů.
Pokud by jsme chtěli mít tedy stejný výkon v akumulátorech jako v 1000 litrů nádrži běžného kamionu, tak by jsme musel dít baterii o hmotnosti 29 tun.
J46i98ř23í 17D23v21o97ř70á36k
Tak pár čísel :
Spotřeba osobního auta asi 5 l/100 km
Spořeba nákladního auta asi 30 l / 100 km.
To je zhruba 6x víc.
Baterie Tesla Model S:
Hmotnost baterie je 540 kg
Dojezd modelu Tesla Model S dle metodiky EPA je s touto baterií cca 426km.
Tahač Tesla dojezd 800 km. 2 x víc.
540 x 2 x 6 = 6 480 kg.
To je zhruba hmotnost celého klasického tahače.
Jak dlouho zvládnou dodávat baterie plný výkon ? Nebo bude muset v dlouhém stoupání ten tahač dělat přestávky z důvodu chlazení baterií ?
M56a26r91t79i78n 91B17a60r69t93e55k
To miluju tyhle všeználky, co ten truck nikdy neviděli, neví o něm vůbec nic, ale mají plnou hubu keců jak to nebude fungovat.
J93a63r91o79s36l78a74v 11N76e30d24o57m49a
S masovým zavedením elektroaut povede do každého rodinného domku kabel jako noha a EON a jemu podobní si budou jenom mnout ruce, protože velkou část poplatku za elektřinu tvoří platba z jističe, který bude muset být hodně silný.
M40a69r46t69i50n 50K74a87r44á16s30e13k
Doma na nabijeni nepotrebujete nejaky extra jistic....
R53o76b48e61r31t 74M29á68s28l18o
A příští rok si zákazníci budou moci objednat i elektroletadlo. A spousta z nich to určitě udělá .
J53a29r86o37m48í19r 30K49r21á97l
Tomu se říká podle Darwina "přirozený výběr". IQ populace stoupne a konečně se snad začne elektropohon používat jen tam, kde to má smysl.
T31o66m19á94š 15H20a87a42s
Měli by spíš dělat pořádný dodávky..
Ale tvářit se jak tranzit bodnutej od fčeliček se zrovna nemusí.
J88a35n 59Z40e23l79e11n10k55a
vy jste si taky bodnul vy fcelicko
P39e41t86r 49H59a41r12i40p53r47a33s17a54d 52H43a44j26i93č
Tak za pár dní 200 rezervací, to je slušné. I přes potíže, co ma Tesla s nabíháním výroby modelu 3. Jak to ten Musk dělá? Podle místních diskutérl by si o ten jeho tahač v ČR nikdo neopřel ani kolo.
O21d79s24t57r39a74n63ě93n36ý 96U34ž39i28v49a64t68e43l
O72d69s80t88r63a78n51ě66n85ý 80U87ž46i90v25a23t28e67l
P31e84t96r 98D66l32o55u33h44ý
To je svět, kterému možná věříte...
D76a11v34i97d 68M47a20l78i72n62a
Tvl. Kolik bude muset stát zboží připravené takto drahou hračkou? Cena jako za 3 běžné tahače s 1/3 dojezdem. :-))))))))) Chudáci zákazníci AB InBev. To aby za chvíli celý týden vydělávali na plechovku Stely. :-)))))))
O42d38s57t71r58a85n27ě13n20ý 82U16ž70i96v63a66t69e76l
J49o24z57e54f 86K76o26s68t26e43l77a66n27s61k85ý
Jediné, čo sa E.Muskovi dá vyčítať, je, že až príliš tlačí na pílu. Teda že príliš rýchlo chce z Tesly urobiť firmu, čo predáva milióny áut. A to aj za cenu trochu neférových praktík k svojim vlastným zamestnancom. Pretože na nich vytvára obrovský tlak tým, že na verejnosti zámerne prezentuje skoršie termíny začatia predaja či dokončenia vývoja ako mu jeho inžinieri tvrdia. A zároveň si tým dosť kazí imidž ako človeka, ktorý málokedy dodrží svoje termíny. Ale Elon Musk je už taký. Každý sme totiž nejaký...
To je tá záporná vec na Muskovi. Na druhej strane si nepamätám, že by E.Musk uvádzal technické parametre svojich produktov, ktoré by sa v budúcnosti ukázali ako nepravdivé. Keď pred rokmi prezentoval, že Tesla S bude mať reálny dojazd 500 km, tak ho tiež všetci považovali za blázna. Najlepšie elektromobily tej doby totiž zvládli tak 150 km. Ale Tesla S má naozaj reálny dojazd 500 km.
Môžme spomenúť aj iný jeho produkt - raketu Falcon 9. Keď povedal, že jej prvý stupeň sa bude dať použiť viac krát, tiež sa tomu mnohí smiali. Nevedeli si totiž predstaviť, že by sa prvý raketový stupeň dokázal vrátiť a bezpečne pristáť. Po pár neúspešných pokusoch (po ktorých zase "experti" hovorili, že oni vedeli, že to nemôže fungovať) rakety Falcon bežne lietajú, a dokonca už aj s použitým prvým stupňom.
Podobne to bolo aj s projektom jeho tunelov pod mestami.
A práve táto jeho "pravdovravnosť" je to, čo investorov stále láka investovať do Tesly ďalšie a ďalšie miliardy dolárov. A práve táto jeho "pravdepodobnosť" vo mne vyvoláva opatrný optimizmus, že nákladný elektrický kamión Tesla bude o pár rokov realitou.
Trochu sledujem vývoj v batériách a neprejde takmer ani jeden týždeň, aby sa neobjavila nejaká nová správa o perspektívnej technológii - či už na báze výmeny lítia za iný kov - napr. horčík, či na báze použitia grafénu či dokonca superkondenzátorov.
J87o34z92e37f 35K50o80s15t52e22l61a69n39s37k43ý
Samozrejme od výskumu k výrobe musí VŽDY prejsť nejaká doba. To nefunguje tak ako vo filmoch. Ale ak sa pozrieme napr. len 10 rokov naspäť, tak môžeme vidieť pokles cien batérií či fotovoltaických článkov o desiatky percent. Od roku 2000 to môže pokles aj o viac ako 50 %.
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko
Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...
Na vyzkoušení nového stavebního řízení bude měsíc a půl, slíbilo ministerstvo
Úředníci budou mít měsíc a půl na vyzkoušení nového elektronického systému, který od července...
Příroda je napřed, mrazy snižují naději na dobrou úrodu, stěžují si pěstitelé
S každou další mrazivou nocí v Česku ovocnáři přicházejí o část úrody. Mráz v noci na čtvrtek...
Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už píše dopisy ministrům
Vysíláme Česko má velmi specifický trh práce. Je zde nejnižší nezaměstnanost v Evropě, to umožnilo podnikům...
Ceny pohonných hmot v Česku dále rostou, benzin již překročil čtyřicítku
Paliva v Česku dál zdražují. Cena benzinu stoupla nad 40 korun za litr. Ve středu stál litr...