Diskuze
Tahači od Tesly ještě nikdo nejel, přesto už je firmy objednávají
Děkujeme za pochopení.
J47a53r69o36s85l94a88v 98D52o76s66t98a35l
Já když čtu ty níže uvedené příspěvky, tak se nedivím že Česko je tam kde je. Lidi proč jste tak negativní škarohlídi. Proč nemáte v sobě trochu optimismu. Vy všechno hned víte a na vše hned máte - ve většině případů - negativní názor. Zaplať pán bůh, že Tesla nebuduje ty auta jen pro čechy. Já si myslím, že ten semi je genialní auto s perfektním designem a že se budou kolem roku 2020 objevovat na silnících zcela běžně. Tedy né v ČR, ale jinde. My tady budeme furt dýchat síru a dusík z “našich” škodovek.
F43r58a64n39t79i15š40e30k 79N37á54v62a78r93a
Víte, existují i jiné alternativní bezemisní pohony, které na rozdíl od elektromobilů dávají fyzikálně i ekonomicky větší smysl. Viz můj odkaz níže. Ale ty nejsou in, že? Není nutno chemicky propláchnout horu na Cínovci a dostat z ní 1% lithia z horniny, aby Evropa měla čím jezdit.
F43r92a37n73t91i17š26e42k 43N23á62v45a31r72a
efektivní energie na 1kg nejlepší současné baterie montované do elektromobilů je 0,14 kWh/kg
Nafta má 4,07 kWh/kg
Tj. na 1 kg nafty potřebujete 29kg toho nejlepšího akumulátoru.
Výpočet zde: https://goo.gl/aahGBi
F96r10a44n73t11i64š85e16k 21N54á54v78a79r62a
běžná nádrž kamionu je 1000 litrů.
Pokud by jsme chtěli mít tedy stejný výkon v akumulátorech jako v 1000 litrů nádrži běžného kamionu, tak by jsme musel dít baterii o hmotnosti 29 tun.
J66i26ř24í 73D17v10o54ř15á25k
Tak pár čísel :
Spotřeba osobního auta asi 5 l/100 km
Spořeba nákladního auta asi 30 l / 100 km.
To je zhruba 6x víc.
Baterie Tesla Model S:
Hmotnost baterie je 540 kg
Dojezd modelu Tesla Model S dle metodiky EPA je s touto baterií cca 426km.
Tahač Tesla dojezd 800 km. 2 x víc.
540 x 2 x 6 = 6 480 kg.
To je zhruba hmotnost celého klasického tahače.
Jak dlouho zvládnou dodávat baterie plný výkon ? Nebo bude muset v dlouhém stoupání ten tahač dělat přestávky z důvodu chlazení baterií ?
M12a73r90t18i11n 24B50a75r44t83e66k
To miluju tyhle všeználky, co ten truck nikdy neviděli, neví o něm vůbec nic, ale mají plnou hubu keců jak to nebude fungovat.
J33a78r92o80s60l23a17v 37N81e81d29o23m37a
S masovým zavedením elektroaut povede do každého rodinného domku kabel jako noha a EON a jemu podobní si budou jenom mnout ruce, protože velkou část poplatku za elektřinu tvoří platba z jističe, který bude muset být hodně silný.
M74a27r98t88i38n 30K27a90r84á41s98e19k
Doma na nabijeni nepotrebujete nejaky extra jistic....
R56o84b90e70r77t 20M94á22s39l86o
A příští rok si zákazníci budou moci objednat i elektroletadlo. A spousta z nich to určitě udělá .
J32a42r22o92m92í27r 33K42r82á60l
Tomu se říká podle Darwina "přirozený výběr". IQ populace stoupne a konečně se snad začne elektropohon používat jen tam, kde to má smysl.
T63o54m35á96š 50H86a15a63s
Měli by spíš dělat pořádný dodávky..
Ale tvářit se jak tranzit bodnutej od fčeliček se zrovna nemusí.
P20e14t19r 28H24a33r87i94p65r75a44s36a98d 66H51a57j47i55č
Tak za pár dní 200 rezervací, to je slušné. I přes potíže, co ma Tesla s nabíháním výroby modelu 3. Jak to ten Musk dělá? Podle místních diskutérl by si o ten jeho tahač v ČR nikdo neopřel ani kolo.
O11d59s93t29r89a14n40ě72n96ý 91U70ž60i70v36a70t81e22l
O38d73s42t48r31a46n12ě83n20ý 70U36ž49i74v52a13t44e94l
D94a33v15i15d 18M65a27l53i23n83a
Tvl. Kolik bude muset stát zboží připravené takto drahou hračkou? Cena jako za 3 běžné tahače s 1/3 dojezdem. :-))))))))) Chudáci zákazníci AB InBev. To aby za chvíli celý týden vydělávali na plechovku Stely. :-)))))))
O14d16s78t22r91a44n78ě43n13ý 33U32ž49i66v26a74t70e97l
J40o31z24e68f 54K97o94s50t77e78l15a61n70s31k30ý
Jediné, čo sa E.Muskovi dá vyčítať, je, že až príliš tlačí na pílu. Teda že príliš rýchlo chce z Tesly urobiť firmu, čo predáva milióny áut. A to aj za cenu trochu neférových praktík k svojim vlastným zamestnancom. Pretože na nich vytvára obrovský tlak tým, že na verejnosti zámerne prezentuje skoršie termíny začatia predaja či dokončenia vývoja ako mu jeho inžinieri tvrdia. A zároveň si tým dosť kazí imidž ako človeka, ktorý málokedy dodrží svoje termíny. Ale Elon Musk je už taký. Každý sme totiž nejaký...
To je tá záporná vec na Muskovi. Na druhej strane si nepamätám, že by E.Musk uvádzal technické parametre svojich produktov, ktoré by sa v budúcnosti ukázali ako nepravdivé. Keď pred rokmi prezentoval, že Tesla S bude mať reálny dojazd 500 km, tak ho tiež všetci považovali za blázna. Najlepšie elektromobily tej doby totiž zvládli tak 150 km. Ale Tesla S má naozaj reálny dojazd 500 km.
Môžme spomenúť aj iný jeho produkt - raketu Falcon 9. Keď povedal, že jej prvý stupeň sa bude dať použiť viac krát, tiež sa tomu mnohí smiali. Nevedeli si totiž predstaviť, že by sa prvý raketový stupeň dokázal vrátiť a bezpečne pristáť. Po pár neúspešných pokusoch (po ktorých zase "experti" hovorili, že oni vedeli, že to nemôže fungovať) rakety Falcon bežne lietajú, a dokonca už aj s použitým prvým stupňom.
Podobne to bolo aj s projektom jeho tunelov pod mestami.
A práve táto jeho "pravdovravnosť" je to, čo investorov stále láka investovať do Tesly ďalšie a ďalšie miliardy dolárov. A práve táto jeho "pravdepodobnosť" vo mne vyvoláva opatrný optimizmus, že nákladný elektrický kamión Tesla bude o pár rokov realitou.
Trochu sledujem vývoj v batériách a neprejde takmer ani jeden týždeň, aby sa neobjavila nejaká nová správa o perspektívnej technológii - či už na báze výmeny lítia za iný kov - napr. horčík, či na báze použitia grafénu či dokonca superkondenzátorov.
J39o29z39e88f 85K59o58s55t43e70l83a27n13s55k66ý
Samozrejme od výskumu k výrobe musí VŽDY prejsť nejaká doba. To nefunguje tak ako vo filmoch. Ale ak sa pozrieme napr. len 10 rokov naspäť, tak môžeme vidieť pokles cien batérií či fotovoltaických článkov o desiatky percent. Od roku 2000 to môže pokles aj o viac ako 50 %.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Zastropování dotací by bylo pro české zemědělce smrtící, říká ministr Výborný
Kdyby se Česká republika rozhodlo tzv. zastropovat zemědělské dotace, musela by je zastavit na...
Nukleární restart. V USA poprvé vracejí do provozu uzavřenou jadernou elektrárnu
K jaderné elektrárně Palisades u Michiganského jezera to z Chicaga trvá autem dvě hodiny. Spuštěna...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...