Vedení Adidasu v úterý uvedlo, že je rozhodnutí součástí nové pětileté strategie, jejíž podrobnosti značka představí příští měsíc.
„Po pečlivém zvážení jsme dospěli k závěru, že značky Reebok a Adidas dokážou mnohem lépe využít svůj růstový potenciál, když na sobě nebudou závislé,“ komentoval rozhodnutí šéf společnosti Adidas Kasper Rorsted. Firma se nyní hodlá zaměřit na posilování pozice své hlavní značky Adidas na globálním trhu se sportovním zbožím.
Zdroj agentury Reuters z bankovního sektoru uvedl, že hodnota Reeboku by se nyní mohla pohybovat kolem jedné miliardy eur (zhruba 26 miliard korun). Adidas předloni snížil účetní hodnotu značky téměř o polovinu na 842 milionů eur (2,18 miliard korun).
Vyslyšení akcionáři
Pruhovaný Adidas přitom koupil značku Reebok v roce 2006 za 3,8 miliardy dolarů (podle současného kurzu kolem 81 miliard korun). Slabé výsledky Reeboku však vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů, aby se firma této značky zbavila.
Miliardové teniskové spojení. Footshop kupuje svého největšího konkurenta |
Mezitím se německému podniku podařilo upevnit pozici své hlavní značky Adidas ve Spojených státech. Přispěla k tomu spolupráce se slavnými osobnostmi, mezi které patří například rapper Kanye West nebo zpěvačka a herečka Beyoncé, uvedla agentura Reuters.
Rorsted po svém nástupu do čela podniku v roce 2016 podnikl kroky, které pomohly značce Reebok obnovit ziskovost. Výsledky Reeboku nicméně nadále zaostávaly za výsledky hlavní značky Adidas. Loni je navíc zasáhla pandemie covidu-19.
Adidas by nyní mohl nabídnout akcie Reeboku na burze. Mohl by rovněž tuto značku prodat některé investiční společnosti či jinému velkému prodejci sportovního zboží, píše agentura Reuters.
Adidas a Česká republika Podle společnosti Euromonitor International držel Adidas v loňském roce 24,6 procent podílu na tuzemském trhu se sportovní obuví. Z toho samotná značka Adidas stála za 21procentním podílem a Reebok za 3,6 procenty. Boty s pověstnými pruhy jsou tak nejprodávanější značkou sportovní obuvi v České republice. |