To je případ třeba finanční skupiny Credit Agricole. Ta už o víkendu zrušila televizní kampaň, v níž reprezentanti figurují. Stalo se tak poté, co útočník Nicolas Anelka musel kvůli vulgárním urážkám trenéra předčasně odcestovat domů a jeho spoluhráči bojkotovali trénink (o urážkách čtěte zde).
Reklamní spoty Credit Agricole se přitom původně měly vysílat ještě tento týden až do pátku 25. června.
Anelkův obhroublý slovník se navíc vymstil i jemu samotnému. Řetězec rychlého občerstvení Quick už stáhl reklamy, ve kterých útočník účinkoval. Z restaurací zmizely plakáty, na kterých Anelka držel hamburger, jako by to byl pohár pro světové šampiony.
"Zákazníci by Anelku mohli špatně vnímat," vysvětlila rozhodnutí mluvčí řetězce Valerie Raynalová.
Stejně se zachovala společnost Procter & Gamble, která zrušila kampaň na brambůrky Pringles.
"Ta kampaň stála na tom, že fotbal přináší radost, což za těchto okolností už není pravda," uvedla společnost.
PŘÍLOHU K MS 2010 NAJDETE ZDE |
Energetická společnost GDF Suez, která má s francouzským fotbalovým svazem smlouvu až do roku 2014, se chystá po šampionátu "diskutovat o formě společného partnerství. "Je ale potřeba vidět, že ze 100 eur, které svazu dáme, jde 70 eur amatérským fotbalistům," uvedla mluvčí GDF Suez.
Adidas, který francouzský tým obléká, žádné kroky neplánuje. "Jsme zděšeni a zarmouceni," uvedla pouze firma, jejíž smlouva s federací letos končí. Příští rok ji vystřídá Nike, jejíž zástupci se k aféře kolem francouzského týmu zatím nevyjádřili.
Podobně zatím mlčí i další firmy napojené na reprezentaci. Ať už obchodní řetězec Carrefour nebo telekomunikační firma SFR. Automobilka Toyota, která je dalším ze sponzorů, vzkázala, že změny ve sponzoringu nechystá.