"Hodnota kontraktu se v první fázi pohybuje ve statisících eur," řekl mluvčí Aera Vítězslav Kulich.
Podle smlouvy má Aero Vodochody dodávat augsburské pobočce vojenského programu EADS podsestavy pro letouny Airbus A320 a A340. V první fázi se budou v Aeru jen montovat díly z Augsburku, později by se tu měly i vyrábět.
"Věříme, že tak získáme přístup k dalším objemově významnějším projektům v koncernu EADS," uvedl marketingový ředitel programu kooperací Aera Vodochody Jan Dvořák. Dodal, že první fáze spolupráce s EADS/Airbus by měla trvat zhruba do konce letošního roku.
Aero spolupracuje i s dalšími společnostmi v oboru, jakými jsou firmy Sikorsky, BAE Systems, Vought či Boeing, od kterého v dubnu získalo milionovou zakázku na dodávku kanónových dveří a náhradních dílů pro nadzvukový vojenský letoun F/A - 18 E/F. - více zde
Boeing až do loňského roku vlastnil v Aeru asi třetinový podíl. Šestileté partnerství ale skončilo zklamáním, když se Boeingu nepodařilo získat nové zakázky na splacení rostoucích dluhů a Američané nakonec z firmy odešli. Stát jim za to zaplatil symbolické dvě koruny. - více zde
V červenci vláda rozhodla, že Aeru najde nového vlastníka. Výsledek privatizace by měl být znám do jara 2006. O vítězi dvoukolové soutěže rozhodne jak kvalita podnikatelského záměru, tak nabízená cena. O vstup má údajně zájem několik firem z oboru, například British Aerospace či izraelský Elbit. - více zde
Loni Aero vydělalo 295 milionů korun, celkový objem ztrát z minulých období ale ke konci minulého roku dosáhl 8,1 miliardy. Firma dnes provádí generální opravy letadel L-39 a L-59, poskytuje služby armádě na programu letounů L-159.