Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aeroflot nahrazuje srp a kladivo úsměvy

  15:03aktualizováno  15:03
Zřejmě z posledního významného symbolu zmizí do konce roku dva typické znaky někdejší komunistické éry: srp a kladivo. Ruské státní aerolinky Aeroflot se chystají změnit logo, pod kterým létají už celých osmdesát let. Rozsáhlá změna image má dát zapomenout na zamračenou posádku a rozhrkaná letadla, což jsou atributy, se kterými si Aeroflot řada cestujících spojuje.

Nové logo, o kterém se stále diskutuje, je jen jednou z chystaných změn. Společnost dále chystá rozsáhlá školení personálu, veselejší uniformy a příjemnější interiéry letounů.

To vše má Aeroflotu pomoci k modernizaci a prosperitě. A to i přes to, že finanční výkazy vypadají velmi optimisticky. Podle předběžných odhadů Aeroflot loni zčtyřnásobil čistý zisk na 74,2 milionu dolarů. Letos by si pak měl polepšit o třetinu až na 100 milionů.

"Sedmdesát let byl Aeroflot státní byrokratickou strukturou, která jen vykonávala nařízení vlády. Dnes se řídí moderními ekonomickými metodami na základě naší reálné tržní pozice," říká náměstek generálního ředitele Lev Košljakov.

Aeroflot se s krizí letecké dopravy po 11. září 2001 dokázal vyrovnat lépe než jeho západní konkurenti. Je totiž méně závislý na zaoceánských trasách a navíc dokázal získat větší podíl na trhu poté, co mnozí konkurenti omezili své lety do Ruska.

Naplnění ekonomických cílů má podle Košljakova napomoci restrukturalizace leteckého parku a snížení nákladů.

V současnosti disponuje Aeroflot 27 Boeingy a Airbusy spolu s více než stovkou ruských letadel, z nichž některé jsou ovšem kvůli značnému stáří trvale mimo provoz.

Do roku 2005 chce mít 18 Airbusů a devět Boeingů, ale jen zhruba padesátku ruských strojů.

Postupně si na novou tvář Aeroflotu zvykají i pasažéři. "Myslím, že si svou špatnou pověst už nezaslouží. Do Londýna létám z Moskvy raději s Aeroflotem než s British Airways," říká jeden z moskevských obchodníků. I když dodává, že obsluha má ještě co dohánět.

Pracnou přeměnu v přístupu personálu a předsudcích pasažérů připouští i Košljakov. "Musíte pochopit, že v sovětské literatuře a sovětské společnosti se nepočítalo s tím, že by někdo někomu sloužil. Proto se v minulé době nejvíc pohrdalo právě odvětvím služeb," vysvětluje.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel cukrovarnické společnosti Tereos TTD v Dobrovicích Oldřich Reinbergr.
Cukr je nejzdravější sladidlo. Zlevnit nemůžeme, říká šéf cukrovaru

Evropu zaplavuje levný cukr. Už teď je ho nadbytek a po ukončení kvót v sobotu bude komodity razantně přibývat. Dlouhodobý tlak na cenu může některé evropské...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.