Agentura OAG ve svém výzkumu analyzovala více než 57 milionů letů. Do konečného srovnání za minulý rok pak zařadila ty letecké společnosti, které poskytly informace aspoň o 80 procentech všech svých uskutečněných letů. Z tohoto důvodu se v žebříčku nenachází například irský nízkonákladový dopravce Ryanair. OAG označila za dochvilné lety, u nichž zpoždění nepřesáhlo 15 minut.
Absolutním vítězem se stala lotyšská společnost airBaltic, jejichž lety dorazily do cíle včas v 90 procentech případů. Na druhé příčce se umístily Hong Kong Airlines s 88,83 procenty dochvilných letů, třetí nejpřesnější letecká společnost je Hawaiian Airlines se skóre 87,24 procent.
Sen pardubických politiků stále žije. Ohromné překladiště s přístavem |
V rámci Evropy je ale lotyšský úspěch spíš výjimkou, hranici 80 procent včasných přistání pokořil kromě airBaltic pouze národní letecký dopravce Dánska, Norska a Švédska SAS (Scandinavian Airlines). Národní linky Spojeného království British Airways byly dochvilné v 78,5 procentech případů. Lufthansa, Air France a Turkish Airlines dokončily včas přibližně 76 procent letů.
„Dochvilnost je jedním z faktorů, které určují kvalitu letů podle hodnocení cestujících. Pokud měl jejich let zpoždění více než tři hodiny, mají právo žádat o odškodné do výše 600 eur,“ říká Marius Stonkus, ředitel společnosti Skycop, která se zabývá vymáháním odškodného pro pasažéry aerolinek. Podle něj zveřejněná čísla poukazují na značnou nedbalost velkých leteckých společností.
Leteckou dopravu v Evropě v minulém roce negativně ovlivnilo několik zásadních událostí. Problém s počítači přerušil provoz British Airlines, ve Francii došlo ke stávce leteckých kontrolérů a masové odvolání letů byla nucena provést i společnost Ryanair. Skycop uvádí v tiskové zprávě, že pouze pět procent cestujících uspěje při žádosti o náležité odškodné.