Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerolinky bojují o cestující do Paříže, ceny jsou rekordně nízko

  12:58aktualizováno  12:58
Cestování mezi Prahou a Paříží začalo prudce zlevňovat. Může za to především cenová válka dvou donedávna ještě spolupracujících dopravců: ČSA a Air France.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Letenka do tří tisíc korun byla dosud záležitostí většinou jen nízkonákladových aerolinek. Teď je nabídka zpátečních letenek pod tři tisíce korun největší v historii. Dosud také cestující neměli na výběr z tolika letů mezi českou a francouzskou metropolí. V pracovní dny se létá z Ruzyně na pařížské letiště Charlese de Gaulla třináctkrát denně.

Například Air France snížily nejlevnější tarif až na 2 400 korun, na podobnou cenu se dostaly o víkendu i České aerolinie při své akci na prodej letenek bez poplatku. SmartWings donedávna nabízely letenky jen za 1 990 Kč. Pokaždé jde o ceny včetně poplatků.

"Dnešní konečné ceny jsou jedinečné a jsou srovnatelné jen s tím, co nabízela společnost Sky Europe v době svého prodělečného provozu," říká Roman Fritschka z OK Tours. Podle Pavla Němce z HRG Czech Republic klesly ceny především dražších tarifů (například pro návrat v ten samý den či zakoupené krátce před odletem) o více než třetinu.

Šarvátka mezi ČSA a Air France zvýhodňuje pasažéry

Důvod zlevnění je jednoduchý: konkurenční boj a rozchod ČSA s Air France. Oba partneři z aliance SkyTeam dosud mezi oběma městy létali šestkrát denně dohromady a vzájemně sdíleli kapacity letadel. Od soboty létá každý sám na sebe: ČSA čtyřikrát denně, Air France pětkrát. K tomu ještě třikrát denně létají SmartWings a jednou easyJet. Se třinácti lety denně je tak Paříž destinací, kam z Prahy letadla létají bezkonkurenčně nejčastěji. I dlouhodobě je Paříž nejfrekventovanějším cílem cestujících, kteří z Ruzyně létají.

Otázkou je, jak dlouho takový boj vydrží. "Připomíná mi to Londýn, kde byl dlouho také boj o zákazníky a ceny velmi nízko. Pak odešly ČSA a letenky šly zas nahoru," řekl Němec.

ČSA rozchodem s Air France ztratí velkou část klientů, které si AF naváží do Paříže hlavně na přestup na dálkové lety. ČSA teď budou záviset hlavně na lidech létajících jen mezi oběma městy, částečně ještě linku budou plnit lidé, kteří z Paříže letí dál přes Prahu především na Blízký východ do Damašku nebo Bejrútu. ČSA rozchodem s Air France ztratily část cestujících pro další lety z Prahy, například do Ostravy, Košic či Krakova.

Hlavní boj na lince se však teď strhne o cestující bez přestupu, tedy hlavně mezi ČSA a SmartWings. Při výši letištních poplatků jsou letenky pod tři tisíce korun pro dopravce jednoznačně ztrátové a dá se čekat, že jeden ze čtyř dopravců ustoupí. "Je možné, že se někdo z nich bude chtít odlišit a svoje lety přesměruje na letiště Orly, které má pro řadu cestujících směřujících do Paříže výhodnější polohu," říká Fritschka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.