Podle odborného časopisu Flight Global zrušily aerolinky objednávky na celkem 19 letadel. Boeing to oficiálně nekomentoval, snížení je ale patrné ze srovnání objednávek v roce 2004 a 2008. Boeing zatím eviduje 895 objednávek na nová letadla Dreamliner.
Pouze čtyři zrušené objednávky jsou oficiálně potvrzené i Boeingem: jde o tři stroje pro Xiamen Airlines a jeden pro Azerbaijan Airlines. O jaké další zákazníky jde, Boeing neuvedl. Podle Flight Global jde o ruskou aerolinku S7. Rušení objednávky ale není kvůli zpoždění, ale vlastním ekonomickým problémům aerolinek.
Dreamliner, který by měl mít podstatně nižší spotřebu než dosud vyvinutá letadla, měl už létat. Boeing ale místo toho neustále posouvá oficiální uvedení do provozu. Zatím poslední známé datum je první čtvrtletí příštího roku, tedy dva roky po původním plánu.
Boeing už oznámil, že kvůli poklesu objednávek v celém oboru firma propustí deset tisíc lidí, zhruba šest procent všech zaměstnanců. Firma se ocitla ve čtvrtém čtvrtletí po ziscích ve ztrátě.
Boeing již několik let ztrácí v počtu vyrobených letadel na Airbus, loni se náskok evropského výrobce znovu zvýšil.