Swissu se zatím nedaří najít vnější oporu ve snaze vyhnout se osudu svého předchůdce Swissairu. Ten zkolaboval na konci roku 2001 kvůli neúspěšné expanzi a nedostatku hotovosti.
Společnost proto představila nový plán úspor, jehož cílem je snížit mzdové náklady o deset procent a náklady u regionálních operací o 20 procent. Zatím však firma nepočítá s omezením leteckých sítí.
Generální ředitel společnost André Dose také snížil odhad růstu příjmů firmy pro letošní rok. Původně firma čekala růst tržeb o 12 procent, podle nové prognózy však budou tržby na stejné úrovni jako loni.
Za celý letošní rok očekává Swiss ztrátu, vyrovnané hospodaření očekává až v roce 2004. Ze současných problémů firma obviňuje válku v Iráku a smrtelný virus SARS, který se šíří v Asii.
Švýcarská vláda, velké banky a další věřitelé se loni v dubnu spojili a pomocí finanční injekce 2,7 miliardy franků vytvořili z krachující Swissair a regionálního přepravce Crossair novou firmu Swiss. Nyní však nejsou ochotni ve firmě utápět další peníze.
Swiss už propustil 1000 zaměstnanců, vyřadil z provozu 20 letadel a zrušil objednávky na nová letadla.
V současnosti má flotila firmy 112 letadel. To je podle kritiků pro firmu, která obsluhuje malý švýcarský trh, přemrštěný počet.