Dne 18. července 1996, krátce po startu z Kennedyho letiště v New Yorku, explodoval Boeing-747 aerolinek TWA a nedaleko Long Islandu se zřítil do oceánu.
Z předních amerických aerolinek byla TWA v roce 1999 jedinou, která byla ztrátová, a její propad 353 milionů dolarů byl nejhorším výsledkem od druhé finanční reorganizace společnosti v roce 1995.
Za první tři čtvrtletí loňského roku měla TWA ztrátu 115 milionů dolarů. Tržby přitom dokázala zvednout o deset procenta na 2,74 miliardy.
AMR chce koupit všechen majetek TWA a převzít všech 20.000 zaměstnanců. Transakcí se American Airlines vyrovnají co do velikosti s americkou jedničkou United Airlines, která se svou mateřskou firmou UAL nyní přebírá společnost US Airways.
AMR by podle zdroje měla převzít i některá aktiva, která budou muset UAL prodat v zájmu schválení fúze s US Airways antimonopolními orgány.
"To vyřeší většinu antimonopolních problémů. Tato transakce umožní fúzi United a US Airways," řekl k tomu agentuře AP profesor Washingtonské univerzity Darryl Jenkins.