Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Agentura Bloomberg koupila prodělečný Business Week

  10:12aktualizováno  10:45
Agentura Bloomberg se pustila do riskantního obchodu. Koupila od firmy McGraw-Hill ekonomický časopis Business Week, kterému se příliš kvůli krizi nedaří. Bloomberg si od obchodu za 2 až 5 milionů dolarů slibuje rozšíření své čtenářské základny.

Časopis Business Week. - Business Week. | foto: repro

Cena transakce není oficiální, zdroje agentury Reuters ale akvizici vyčíslily až na dva až pět milionů dolarů (35 až 87 milionů korun). Za riskantní je považována proto, že se Businees Week po osmdesáti letech od svého vzniku dostal do problémů - příjmy z reklamy se zmenšují a čtenáře ukusuje konkurence z internetu. Tenhle rok může list prodělat až 40 milionů dolarů. Bloomberg s časopisem převezme i jeho závazky.

Renomovanou agenturu Bloomberg vede newyorský starosta Michael Bloomberg. O Busines Week neměl zájem jen on, z několikakolového "souboje" nabídek různých firem ale připadne časopis nakonec jemu. Byl ostatně od začátku favoritem.

"Časopis měl značné ztráty a to se odráží i v prodejní ceně," řekl prezident agentury Bloomberg Daniel Doctoroff agentuře Reuters. Cenu však nechtěl potvrdit.

"Nechceme časopis vyrabovat"

Bloomberg převzetí časopisu vnímá jako možnost pro investici do jeho dalšího rozvoje, navíc s ním chce získat další čtenáře. Agentura má nyní 300 tisíc předplatitelů svého on-line zpravodajství, vlastní ale také kabelovou televizní síť, která konkuruje CNBC, rádio v New Yorku a časopis Bloomberg Markets.

Zaměstnanci Business Week budou pracovat odděleně, ale v určité symbióze s agenturou Bloomberg. Obchod by měl být uzavřen do konce roku.

Doctoroff se nechtěl vyjadřovat k možnému propouštění. "Koupili jsme list proto, aby rostl, ne abychom ho vyrabovali. Naší snahou bude udržet tolik zaměstnanců, kolik bude finančně možné," řekl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.