Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Agentura Fitch snížila rating Portugalska na úroveň Islandu

  14:44aktualizováno  14:44
Hodnocení důvěryhodnosti Portugalska se ocitlo pod čarou, v takzvaném spekulativním pásmu. O jeden stupeň srazila hodnocení zadlužené země agentura Fitch. Už v létě snížila důvěryhodnost Portugalska na stejnou známku také konkurenční agentura Moody's.
Portugalsko - ilustrační snímek.

Portugalsko - ilustrační snímek. | foto: Reuters

Úvěrový rating Portugalska je nyní na úrovni BB+, kde je například Island, Rumunsko nebo Indonésie. Spekulativní pásmo se v angličtině označuje "junk" neboli odpad. Do těchto zemí se většinou nedoporučuje investovat, protože se vnímají jako krajně rizikové.

Agentura krok odůvodnila vysokou zadlužeností země a jejími špatnými vyhlídkami ekonomického růstu. Svou zprávu vydala v den, kdy Portugalsko zasáhla generální stávka - jeden z největších protestů v jeho dějinách.

Fitch je druhou ze tří velkých agentur, která srazila portugalský rating pod investiční kategorii. V červnu k tomu přistoupila agentura Moody's, která vyjádřila obavy, že země bude podobně jako Řecko potřebovat druhou finanční pomoc, než se bude schopna vrátit na kapitálové trhy.

Agentura Standard & Poor's zatím drží hodnocení Portugalska na BBB-, tedy na posledním stupni investičního pásma.

Portugalsko se v dubnu stalo po Řecku a Irsku třetí zemí eurozóny, která musela kvůli dluhové krizi požádat o zahraniční finanční pomoc. Země bude muset v rámci dohody o finanční pomoci v objemu 78 miliard eur (1,9 bilionu Kč) přikročit k výrazným škrtům v rozpočtových výdajích, zvýšit daně ze spotřeby, zreformovat pracovní a právní systém a uskutečnit ambiciózní plán privatizace.

Podle Fitch je kvůli prohlubující se recesi pro vládu stále obtížnější snižovat rozpočtový deficit. Agentura nadále očekává, že vláda letos a příští rok své fiskální cíle splní, "je tu však velké riziko skluzu, ať kvůli horšímu makroekonomickému vývoji, nebo nedostatečné kontrole výdajů", upozornila agentura.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.