Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Agentura Fitch snížila rating Tuniska

  16:47aktualizováno  16:47
Mezinárodní ratingová agentura Fitch snížila hlavní úvěrovou známku Tuniska o jeden stupeň na BBB-, těsně nad neinvestiční kategorii. Za důvod svého kroku označila zhoršení ekonomických vyhlídek a politickou nejistotu po svržení tuniského prezidenta a během přechodového období.

Slzný plyn během protivládních demonstrací v centru Tunisu. (25. února 2011) | foto: AP

Fitch v době lednových nepokojů uvedla, že tuniský rating sleduje z hlediska možného snížení. Dnes jej převedla zpět do normálního režimu, avšak s negativním výhledem, který naznačuje možnost dalšího zhoršení. Nejisté období přechodu podle Fitch dočasně zhoršuje ekonomické a finanční vyhlídky země.

"Snížení ratingu odráží nejistotu ohledně stability a ekonomické politiky v Tunisku během obtížného politického přechodu," uvedla Fitch. "Přechod k demokracii by ve dlouhodobém pohledu mohl zlepšit ekonomickou důvěru, politické otřesy však v krátkodobém výhledu zhoršily vyhlídky ekonomiky, veřejných financí a finančního systému."

Fitch konstatovala, že tuniská ekonomika funguje vcelku normálně, až na narušování stávkami. Pro příští rok však agentura snížila odhad ekonomického růstu po letošní rok v důsledku událostí na 1-2 procenta z pětiprocentního výhledu z konce roku 2010.

Tunisko v lednu zahájilo vlnu nepokojů v arabském světě. Po protestech a útěku dlouholetého autoritářského prezidenta Zína Abidína bin Alího ze země Tunisané tento víkend protestovali proti přechodné vládě a prozatímní tuniský premiér Muhammad Ghannúší odstoupil. Prezidentské volby se mají uskutečnit do 15. července.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.