Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Agentura Moody´s snížila rating Japonsku, je na úrovni Číny

  8:49aktualizováno  9:13
Japonsko kleslo na stupínku důvěryhodnosti mezi investory. Přední ratingová agentura Moody´s třetí největší ekonomice snížila ratingovou známku o jeden stupeň na Aa3. To je čtyři stupně od nejvyššího možného ratingu. Důvodem je rostoucí zadlužování země a neochota vlád řešit dlouhodobé problémy.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: shutterstock.com

Japonsko má nyní stejné hodnocení jako Čína, Chile, Saúdská Arábie a Tchaj-wan. Kdyby země klesla ještě o stupínek, byla by v hodnocení schopnosti splácet své dluhy na úrovni České republiky.

Moody´s už v květnu upozornila Japonsko, že může snížit jeho dosavadní rating v důsledku zhoršení vyhlídek ekonomického růstu po březnovém zemětřesení a nedostatečné politické reakce na rostoucí zadlužení. Důvody pro zhoršené hodnocení byly podobné jako ty, jimiž konkurenční agentura Standard & Poor´s zdůvodnila na počátku srpna krok, jímž poprvé v historii odebrala Spojeným státům prestižní rating AAA.

"Časté změny v administrativě během posledních pěti let bránily vládě přeměnit dlouhodobé hospodářské a fiskální strategie do účinných a trvalejších politických kroků," uvedla Moody´s. Japonsko se nyní chystá zvolit již šestého premiéra za posledních pět let. Nynější šéf vlády Naoto Kan je kritizován za to, jak si jeho vláda vedla po březnovém zemětřesení, ničivém tsunami a při jaderné krizi.

Moody´s naposledy snížila japonský rating v roce 2002, kdy jej srazila až na A2. Poté jej třikrát zvýšila, naposledy v květnu 2009. Nyní jej má na stejné úrovni jako Standard & Poor´s, která svůj rating snížila v lednu o stupeň na AA-minus, i jako třetí z velké trojky ratingových agentur Fitch Ratings.

Podle analytiků dnešní krok Moody´s žádným velkým překvapením nebyl a finanční trhy na něj nijak výrazněji nereagovaly. Japonské akcie mírně oslabily, kurz jenu zůstal bez větší změny.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.