Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Agentura S&P zhoršila rating české Telefóniky

  17:40aktualizováno  17:40
Mezinárodní ratingová agentura Standard & Poor's snížila úvěrový rating tuzemské společnosti Telefónica. Zhoršení známky hodnotící finanční zdraví společnosti následovalo poté, co agentura snížila rating mateřské společnosti ve Španělsku.
Pražské sídlo společnosti Telefónica O2. Ilustrační foto

Pražské sídlo společnosti Telefónica O2. Ilustrační foto | foto: Martin MrázMF DNES

Tuzemský mobilní a telekomunikační operátor dostal o jeden stupeň horší známku BBB+, což znamená, že akcie firmy jsou nižší střední kvality.

Agentura zároveň snížila hodnocení rizikového profilu české Telefóniky ze silného na uspokojivý kvůli slabšímu provoznímu výkonu v prvním pololetí, který podle ní bude pokračovat i v dalších 12 měsících.

Mluvčí Telefóniky Martin Žabka uvedl, že agentura ve své zprávě zdůrazňuje silnou finanční a úvěrovou stabilitu firmy. "Vyzdvihuje solidní provozní ziskovost, silnou tvorbu peněžních toků, minimální zadluženost a stabilní rozvahu. Na základě toho považuje finanční riziko naší společnosti za mírné," uvedl mluvčí.

Zlepšení výhledu na "stabilní" podle něj odráží názor agentury, že firma bude nadále schopna udržovat přiměřenou likviditu a její finanční riziko zůstane mírné.

Čistý zisk Telefóniky v tuzemsku během prvního pololetí klesl o 17 procent na 3,61 miliardy korun. Akcie Telefóniky na zprávu reagovaly oslabením o 1,22 procenta na 405 korun za akcii.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.