Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Agenura Fitch následovala konkurenci a srazila rating Řecka

  19:33aktualizováno  19:33
Mezinárodní ratingová agentura Fitch Ratings je další autoritou, která nevěří schopnosti Řecka dostát svým závazkům. Rating země srazila o tři stupně na známku CCC z dosavadní známky B plus. Na stejnou spekulativní úroveň poslala zemi už před měsícem agentura Standard & Poors.

(ilustrační snímek) | foto: AP

Agentura postrádá věrohodný záchranný program od Evropské unie a Mezinárodního měnového fondu.

Hlavní rating Řecka se tak ocitl pouhý jeden stupeň nad známkou, kterou Fitch přiděluje pouze ve výjimečných případech, a to v situaci, kdy počítá u hodnoceného státu s vyhlášením platební neschopnosti.

Řecko se stále musí spoléhat na mezinárodní finanční pomoc v objemu 110 miliard eur (asi 2,7 bilionu Kč), kterou si loni v květnu dohodlo s EU a MMF. Bez této pomoci už by bylo v platební neschopnosti. V současné době se jedná o druhém záchranném úvěru, který zřejmě bude v podobném objemu jako ten první.

Další pomoc Řecku by měla také zajistit, aby se dluhová krize nešířila do dalších zemí eurozóny. Tyto obavy se týkají hlavně Itálie a Španělska, na jejichž záchranu by eurozóna vzhledem k velikosti těchto ekonomik v současné době asi neměla. Důležitou roli přitom hraje i psychologie, která ovládá pohyby kurzů měn i cenných papírů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.