Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Ahold testuje obchod budoucnosti. Zboží z regálu strčíte rovnou do tašky

  4:58aktualizováno  4:58
Nizozemská společnost Ahold testuje obchod budoucnosti bez pokladních zón. Zboží si zákazník dá rovnou do tašky poté, co si je vybere a zaúčtuje pomocí zákaznické karty, která je propojena s elektronickou cenovkou. O rozšíření novinky se rozhodne po vyhodnocení půlročního pilotního provozu.

Ahold není první, ani poslední, kdo testuje inovace v maloobchodě, které v blízkých letech promění tradiční nakupování. Mezi regály některých supermarketů po světě (včetně Česka) například projíždějí roboti, kteří kontrolují, zda je v regálech dost zboží. 

V USA začínají nápady z futuristických filmových vizí do reality přenášet dva největší konkurenti - Wall-Mart s Amazonem. Druhý obchod už dobyl svět online nákupů a teď se rozpíná na poli kamenných obchodů. V Seattlu testuje koncept svého obchodu budoucnosti Amazon Go, kde rovněž nebude zapotřebí pokladen a pokladních. Návštěvníci si zboží z regálu prostě vezmou, strčí do tašky a odejdou.

O něco méně sofistikovaný model, než je obchod Amazonu, který využívá technologie jako samořiditelná auta, umělou inteligenci či rozpoznávání tváří, zvolil nizozemský Ahold. Společnost, která provozuje v Česku přes 300 supermarketů a hypermarketů Albert, právě ověřuje funkčnost nového modelu nakupování „Tap to Go“ v nizozemské síti supermarketů Albert Heijn.

„V Nizozemsku testujeme, kam by se do budoucna mohlo vyvíjet nakupování potravin v kamenných obchodech. Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc,“ říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go.

Zákazník se díky tomu vyhne pokladnám, protože si zboží vkládá rovnou do tašek. Potřebuje k tomu zákaznickou kartu, která je propojena s jeho bankovním účtem. Ta komunikuje s elektronickými cenovkami umístěnými u zboží v regálech. Kartu k cenovce přiloží a zboží pak umístí do vlastní tašky či kabelky. Ukončení nákupu potvrdí v mobilní aplikaci pro dokončení platby. Ta automaticky proběhne do deseti minut.

„Po šesti měsících testovacího provozu dojde k vyhodnocení, které rozhodne o dalším rozšíření nové technologie. Ke snazšímu užívání a rychlejšímu rozšíření nové technologie by mělo přispět plné nahrazení zákaznické karty aplikací v chytrém telefonu,“ uvedla mluvčí tuzemského Aholdu Barbora Vanko.

Autor:



Nejčtenější

Železnici hrozí chaos. Vláda zaskočila dopravce jízdným zdarma

(ilustrační snímek)

Plán vlády Andreje Babiše s bezplatným nebo téměř bezplatným jízdným na železnici pro studenty a seniory zaskočil...

Destabilizoval chod agentury a končí. Ministr odvolal šéfa CzechInvestu

Šéf CzechInvestu Karel Kučera

Ministr průmyslu Tomáš Hüner odvolal generálního ředitele vládní agentury na podporu podnikání CzechInvest Karla...



Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...

Další z rubriky

Salmonela v dětské výživě. Francouzi stahují 720 šarží výrobků z oběhu

Kojenec pije instantní dětské mléko.

Největší francouzská mlékárenská společnost Lactalis stahuje ve Francii a ve světě další výrobky dětské výživy. Podle...

Test českého vánočního pečiva: máslem šetří, je suché i polystyrénové

vánočka

Víte, jaký je rozdíl mezi českou a francouzskou vánočkou? Česká vzala máslo velkou oklikou. Rozdíly v přípravě...

McDonald’s rozšiřuje nabídku o veganský burger. Zatím ve Finsku a Švédsku

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany

Po Finsku také ve Švédsku nasadí řetězec restaurací McDonald’s veganský burger. Sendvič McVegan, který se skládá z...

Najdete na iDNES.cz