Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Air Asia plánuje návrat do Evropy, ve hře je i linka z Prahy do Bangkoku

  • 37
Největší asijská nízkonákladová aerolinka vážně zvažuje obnovení dálkových letů mezi jihovýchodní Asií a Evropou. Šanci na novou linku má i pražské letiště.

O plánech na letecké spojení Prahy s Bangkokem jako první informoval odborných letecký server CAPA. Pražské letiště potvrdilo zájem o vstup nového dopravce na spojení s jihovýchodní Asií.

Podle serveru zvažuje dálková odnož asijského dopravce Air Asia X v příštím roce zavedení přímých letů mezi Bangkokem a východní Evropou. Ve hře je kromě Prahy ještě Budapešť či Varšava. Šéf Air Asia Tassapon Bijleveld v rozhovoru pro CAPA uvedl, že plán je zatím ve fázi úvah.

Ve fázi úvah byla Praha už dříve, když Air Asia začala létat do Evropy, konkrétně do Londýna a Paříže. Před čtyřmi lety své spojení ukončila. Stejně tak se začalo mluvit o lince do Barcelony, která měla začít létat už letos na podzim, zatím nejblíže k Evropě je na mapě destinací Air Asia íránský Teherán.

Přímá linka do Thajska je priorita

Podle Václava Řehoře, šéfa Českého aeroholdingu, je přímé spojení do Thajska jednou z priorit.

„Spolu s Hanojí je thajský Bangkok z pohledu potenciálu zájmu cestujících naší jedničkou mezi linkami bez přímého spojení s Prahou. Podle našich výpočtů bychom na této trase mohli v jednom směru ročně přepravit okolo sedmadvaceti tisíc cestujících. Jsem si jistý, že toto číslo je dostatečně atraktivní i pro dopravce. Aktuálně jednáme o přímé lince z Bangkoku s několika aerolinkami, mezi nimi je i thajská Air Asia,“ řekl Řehoř.

Zájem Čechů o Thajsko přitom stabilně roste, loni podle údajů thajské centrály pro cestovní ruch do země zavítalo 42 tisíc Čechů. Dosud musí létat s přestupem nebo přímo z Rakouska či Německa.

Air Asia chce využít pro spojení s Evropou letiště Don Muang v Bangkoku. Bývalé hlavní letiště thajské metropole je po otevření nového letiště Suvarnabuhmi „dvojkou“ oblíbenou hlavně u nízkonákladových dopravců. Pro cestující z Evropy by linka znamenala i dobrou návaznost na další nízkonákladové lety po celé jihovýchodní Asii.

„Pokud se plány vyplní, můžeme se těšit na opravdový masakr cen. Při spouštění linky Paříž – Kuala Lumpur ceny začínaly na 150 eurech za zpáteční let a dlouhodobě si držely hranici 400 eur,“ říká David Eiselt, zakladatel portálu cestujlevne.com