Air France vyřazuje z leteckého parku všech svých pět Concordů. Kvůli klesajícímu zájmu pasažérů a rostoucím nákladům opustí v říjnu službu i sedm těchto strojů sloužících v barvách British Airways.
"Je to velmi emotivní. Concorde, to je příběh radosti, emocí, technického hrdinství," řekl agentuře AP jeden z posledních členů posádky Jean-Pierre Lefebvre.
Třiatřicetiletá Pařížanka Pamela Goldinová letěla z New Yorku do Paříže Concordem poprvé a zároveň naposled.
"Jak jsem si mohla nechat ujít takovou příležitost? Je to skvělý způsob, jak se vrátit domů," odůvodnila agentuře AP investici šesti tisíc dolarů do letenky.
Luxusní letouny vstoupily do služby v roce 1976. Při cestovní rychlosti 2172 kilometrů za hodinu dokáží přeletět Atlantik za tři hodiny. Na trase z Evropy do Ameriky přistanou cestující kvůli časovému posunu dokonce o hodinu dříve, než vzlétli.
Vyřazené Concordy věnuje Air France technickým muzejím ve světě - od léta by měly být k vidění ve francouzském Le Bourget, německém Speyeru a americkém Washingtonu.
Čtvrtý kus bude v budoucnu vystaven ve francouzském Toulouse, pátý skončí na pařížském de Gaullově letišti.