Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

PŘEHLEDNĚ: Oblíbené, ale nerentabilní letadlo. Na to Airbus A380 doplatil

Ve čtvrtek oznámila společnost Airbus konec výroby letadla s označením A380. Tento obr, který brázdí světové nebe od roku 2005, si za tu dobu mezi cestujícími získal značnou oblibu. Aerolinky však mají na jeho používaní jiný názor. Proč tedy muselo „superjumbo“ skončit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MM

v clanku zminena pasaz "Důsledkem výše zmíněného je totiž relativně obtížné naplnit velký letoun do plné kapacity. Ta u A380 mohla dosahovat až 853 lidí a v průměru se většinou pohybovala kolem 530."?8-o je znacne zavadejici.

Z informacnich materialu pro A380: A380-800 ma certifikaci pro max 868 pasazeru v jednotridni konfiguraci (538 pax na hlavni palube dole a 330 na horni)

Airbus ale sam definuje "pohodlnou 3- tridni konfiguraci" max 544-pax jako idealni ve svem propagacnim materialu.

Zminena "prumerna obsazenost 530 pax" z clanku, je tedy hodne blizko teoreticke max. kapacite pro 3 tridy. Letadlo by melo obdivuhodne vybornou prumernou obsazenost.

O jednotridni konfiguraci projevily potencialni zajem jedna z cinskych aerolinek a Emirates, pro linky na Dalny Vychod.

S dvoutridni konfiguraci A380, pokud vim, v soucasne dobe leta jen Emirates. Na spojenich do/z Prahy EK 139/ 140 max kapacita economy je 557 pax, business 58pax, celkem 615. Linka do Prahy byla natolik vytizena, ze Emirates pridaly sezonni druhe spojeni s B777, z Dubaje do Prahy odlet odpoledne, opacnym smerem do Dubaje odlet z Prahy po 22.hodine.

Vetsina aerolinek ma A 380 ve 3 tridni konfiguraci s kapacitou mezi 519 (Emirates) a 399 (Korean).

Nektere maji konfigurovane 4 tridy (1., business, premium economy, economy) s kapacitou mezi 516 (Air France) a 443 (Singapore Airlines).

Nadale povazuji za zahadu jak vsechny tyhle aerolinky mohly dosahnout prumernou obsazenost kolem 530 pasazeru na letadlo, kdyz krome Emirates 2 tridnich letadel, kterych neni mnoho, maji vsechny ostatni max kapacitu pod 520 pasazeru?8-o8-o

0 0
možnosti
RK

No a co takto nasadit stare dobre Me 323 Gigant? Jednoducha trubkovo platena konstrukcia,pre usporu paliva by sa vymenili stare francuzske motory za modernejsie,miesto sedadla by mal kazdy cestujuci len kus molitanu po zadok a cez nebezpecne zony by boli na palube aj strelci...

0 0
možnosti
MS

Životnost 11let "long haul" letedla není korektní. Pokud se nemýlím, tak životnost letadla je dána počtem natlakovacích cyklů kabiny. A320 má něco kolem 30tisíc cyklů natlakování kabiny. to znamemná 30tis letů - proto jsou letadla nízkonákladovek o mnoho mladší - udělají totiž i 8 letů za den. Pokud vím, tak při A kontrole, kdy se kontroluje rám/kostra stroje, se také mění vybavení kabiny (sedačky, tv atd.) Letecké společnosti se zbaví A380 po deseti letech, kdy se jim nevyplatí renovovat interiéry... protože to je ale sakra dradá sranda.

3 0
možnosti
PH

Životnost 10 let je nesmysl. Na tak krátkou dobu by vůbec nestálo za to letadlo vůbec vyrobit. Před pár dny byl na dvojce ČT dokument o generálce Boingu 777 a ta probíhala po 16ti letech s tím, že letadlo čeká ještě jednou taková životnost. Takže 30 let - to je odhadovaná celková výdrž letadla. Nejspíš jde tedy o životnost do první celkové větší opravy, která se ale vzhledem k další nerentabilitě už nevyplatí. Jinak např. Boeingů 747 je provozuschopných cca 500 a z toho je několik desítek ještě z osmdesátých let.

7 0
možnosti
VK

V zasade jste si odpovedel sam - do prvni zasadny opravy, ktera uz se nevyplati, takze se neudela a zivotnost letadla skonci.... :-)

0 1
možnosti
GK

Zivotnost A380 je 100.000 letovych hodin a 20.000 startu (= Cycles). Napr A300 ma 67.500/30.000

5 0
možnosti
TT

Životnost deset let? Pf! ;-D

2 0
možnosti
MG

M61i18r88e86k 47G84a52j85e32r

15. 2. 2019 21:41

Jestli maji zivotnost 10 let, tak jde o letadlo s nejkratsi zivotnosti a tedy suverenne nejdrazsim provozem a to asi i v prepoctu na pasazera.

8 0
možnosti
MG

M29i81r73e35k 83G51a53j56e36r

15. 2. 2019 21:37

Tenhle projekt byl z ekonomickeho hlediska zpochybnovan od pocatku. Uz to, ze jeho obhajci prichazeli s argumenty, ktere byly zmanipulovane, byl "red flag." Napriklad toto: "Kromě toho byla jeho spotřeba paliva ohromná a to i přesto, že se podle některých zdrojů v přepočtu na pasažéra pohybovala níže než u některých hybridních automobilů." - To znamena, ze to porovnani bylo irelevantni a stvoreno k obalamuteni investoru.

2 0
možnosti
VK

To byl ale projekt 747 taky

0 0
možnosti
SS

To totiz zase jednou soudruzi z evropy myslil, jak daji americkemu boeingu na zadnici. A ze a380 je projekt politicky, to si doufam vsichni pamatuji.

2 4
možnosti
JC

J76a74n 53C86e52p84e56k

15. 2. 2019 21:37

Ono to ale smysl dává, nebo dávalo. Jestli bude za pár let létat x krát více lidí než dnes, tak letiště ani vzduch nafukovací nejsou a prostě x krát více menších letadel nepojmou. To je holý fakt. Již dnes se na některých letištích zdržujete ve frontě ve vzduchu na přistání.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku

19. dubna 2024  17:11

Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...

Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží

19. dubna 2024  16:26

Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...

To si děláte legraci. Mobilní operátor naúčtoval Američanovi tři miliony

19. dubna 2024  13:20

Nemilého překvapení se po návratu do Spojených států dočkat muž z Floridy, který se loni v létě...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!