Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

  10:23aktualizováno  10:23
Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Singapore Airlines mají objednaných přes 60 letadel Airbusů A350, nasadí je i na nejdelší linku světa Singapore - New York. | foto: Airbus

Až v únoru příštího roku spustí aerolinky Emirates svoji linku z Dubaje do Panamy, půjde o nejdelší komerční let na světě. Cestující čeká let s Boeingem 777-200 LR dlouhý 17 hodin a 35 minut (více na stránkách aerolinek). Už dnes mají ale Emirates jistotu, že do roku 2018 o své prvenství přijdou.

O více než hodinu letu je chtějí překonat dva jiní dopravci. Singapore Airlines s linkou ze Singapuru do New Yorku a Qantas s novým spojením Perth - Londýn.

Singapore Airlines už dříve ovládaly žebříček nejdelších linek světa spojením s New Yorkem s letadlem pouze v konfiguraci pro byznys cestující. Linku nakonec pro ztrátovost zrušily v roce 2013. Tento týden ale oznámily, že se na trasu vrátí.

Přetahovaná o nejdelší linku světa

Zatímco dříve létaly Singapore Airlines s letadlem s Airbusem A340-500, teď na linku chystají nový letoun Airbus A350-900. Dopravce se s Airbusem dohodl, že v rámci objednávky 63 těchto letadel částečně přemění ještě na verzi A350-900 ULR s doletem až 8 700 námořních mil (více než 16 000 kilometrů). První letadla firma převezme v roce 2018, nasadí je na spojení do New Yorku a také na kratší linku do Los Angeles.

Fotogalerie

Dopravci hraje do karet především nižší cena leteckého paliva a technologický pokrok: nový Airbus A350 má nižší spotřebu, protože je vyroben z lehčích materiálů.

Ve stejném roce může začít přetahovaná o nejdelší linku světa. Tu aktuálně nabízí australský dopravce Qantas: 16 hodin a 55 minut letí Airbus A380 ze Sydney do amerického Dallasu. Od roku 2018 by ale rád ještě o hodinu delší let z Perthu do Londýna. Nasadit na něj chce nový Boeing Dreamliner 787-9. Let má trvat přes 18 hodin.

Serveru ATW Online to potvrdil šéf Qantas Alan Joyce. „Je to letadlo, které by takovou trasu zvládlo. Poprvé by tak bylo přímé spojení Evropy a Austrálie,“ dodal Joyce. Firma ale dosud neoznámila přesně, kdy linka odstartuje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dopravce Ryanair nakupuje nové letouny Boeing 737 MAX.
Pracujte ještě 10 dní a dáme vám 300 tisíc bonus. Piloti Ryanair odmítli

Skupina pilotů irské nízkonákladové letecké společnosti Ryanair odmítla bonus, který jim vedení podniku nabízí oplátkou za změnu dovolené. Místo toho požadují...  celý článek

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.