Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

  10:23aktualizováno  10:23
Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Singapore Airlines mají objednaných přes 60 letadel Airbusů A350, nasadí je i na nejdelší linku světa Singapore - New York. | foto: Airbus

Až v únoru příštího roku spustí aerolinky Emirates svoji linku z Dubaje do Panamy, půjde o nejdelší komerční let na světě. Cestující čeká let s Boeingem 777-200 LR dlouhý 17 hodin a 35 minut (více na stránkách aerolinek). Už dnes mají ale Emirates jistotu, že do roku 2018 o své prvenství přijdou.

O více než hodinu letu je chtějí překonat dva jiní dopravci. Singapore Airlines s linkou ze Singapuru do New Yorku a Qantas s novým spojením Perth - Londýn.

Singapore Airlines už dříve ovládaly žebříček nejdelších linek světa spojením s New Yorkem s letadlem pouze v konfiguraci pro byznys cestující. Linku nakonec pro ztrátovost zrušily v roce 2013. Tento týden ale oznámily, že se na trasu vrátí.

Přetahovaná o nejdelší linku světa

Zatímco dříve létaly Singapore Airlines s letadlem s Airbusem A340-500, teď na linku chystají nový letoun Airbus A350-900. Dopravce se s Airbusem dohodl, že v rámci objednávky 63 těchto letadel částečně přemění ještě na verzi A350-900 ULR s doletem až 8 700 námořních mil (více než 16 000 kilometrů). První letadla firma převezme v roce 2018, nasadí je na spojení do New Yorku a také na kratší linku do Los Angeles.

Fotogalerie

Dopravci hraje do karet především nižší cena leteckého paliva a technologický pokrok: nový Airbus A350 má nižší spotřebu, protože je vyroben z lehčích materiálů.

Ve stejném roce může začít přetahovaná o nejdelší linku světa. Tu aktuálně nabízí australský dopravce Qantas: 16 hodin a 55 minut letí Airbus A380 ze Sydney do amerického Dallasu. Od roku 2018 by ale rád ještě o hodinu delší let z Perthu do Londýna. Nasadit na něj chce nový Boeing Dreamliner 787-9. Let má trvat přes 18 hodin.

Serveru ATW Online to potvrdil šéf Qantas Alan Joyce. „Je to letadlo, které by takovou trasu zvládlo. Poprvé by tak bylo přímé spojení Evropy a Austrálie,“ dodal Joyce. Firma ale dosud neoznámila přesně, kdy linka odstartuje.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Další z rubriky

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...



Najdete na iDNES.cz