Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Airbus i Boeing ztrojnásobily prodeje, Evropané vedou

  12:27aktualizováno  12:27
Válka mezi Airbusem a Boeingem má opět po roce dílčího vítěze - oproti předpokladům expertů se jím stali Francouzi. Ani Američané ale nemusí věšet hlavu - pro oba výrobce znamenal rok 2005 zhruba trojnásobný nárůst v kontraktech.
Evropský Airbus drží 55 procent trhu s letadly

Evropský Airbus drží 55 procent trhu s letadly | foto: Reuters

Rekordní objednávky jim zajistila poptávka nízkorozpočtových aerolinek a asijských dopravců.

Ještě na konci listopadu vypadal zápas gigantů jinak - Boeing vedl s 827 letouny, Airbus měl prodaných jen 678.

Evropanům ale v prosinci pomohl zájem z Číny, kam prodali 150 letounů - více zde

Celkem Airbus uzavřel smlouvy na 1 055 letadel, Boeing na 1 002 strojů. Evropané porazili Američany i v dodávkách již hotových letounů. Z továren Airbusu odešlo 378 strojů, zatímco z Boeingu jen 290, píše agentura Reuters.

Prodej letadel vynesl Airbusu 22,3 miliard eur (kolem 646 miliard korun) a patří mu 55 procent trhu. Ziskovost tržeb uvádí Airbus jako desetiprocentní, z čehož vyplývá zisk kolem 2,2 miliardy eur.

"Rok 2005 byl ve znamení cenové války s Boeingem, ale je vidět, že jsme v boji uspěli," prohlásil prezident Airbusu Gustav Humbert.

Evropané ale přiznali, že jejich rival je lepší v prodeji velkých letadel. Hodlají to ale změnit. "Během následujících dvou let se musíme vzchopit k tomu, aby podíl na trhu s velkými letadly byl mezi námi a Boeingem alespoň padesát na padesát," cituje Humberta Reuters.

JAKÝ BYL ROK 2005 PRO AIRBUS A BOEING?
Airbus Boeing
Počet objednaných letadel 1 055 1 002
Počet vyrobených letadel 378 290
Počet objednávek u chystaných novinek 172 (A350) 235 (Boeing 787)

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.