Podle tiskové zprávy Airbusu se totiž jedná především o povzbuzení a motivaci pro mladé inženýry a designéry. I přesto však firma tvrdí, že by se letoun dal bez větších problémů postavit i dnes. Koncept přestavila britská odnož firmy na letecké show Royal International Air Tattoo.
„Jednou z hlavních priorit celého (leteckého) průmyslu je udělat letectví udržitelným – čistším, zelenějším a tišším než kdy dříve,“ uvedl Martin Aston z Airbusu.
„Díky práci na A350 XWB už víme, že skrze biomimikry je nejlepší učitelkou designu příroda,“ dodal. Křídla zmíněného A350 XWB mají podobně zahnutá křídla, jako mají draví ptáci.
Podporu návrhu vyjádřil i britský ministr zahraničního obchodu Liam Fox. Na svém Twitteru pak zveřejnil propagační video konceptu s popiskem: „Velká Británie je světovým lídrem v oblasti technických inovací.“ Britský letecký průmysl podle něj vyexportoval zboží za 34,2 miliard liber (970 miliard korun).
Jen koncept. Zatím
Koncept je hybrid – kombinuje současné letecké palivo s elektrickým pohonem. Oproti současným letadlům by měl spálit o třicet až padesát procent méně paliva. Má být schopný unést až 80 pasažérů a na jedno natankování uletět vzdálenost 1 500 kilometrů.
„Chtěli jsme vytvořit koncept letadla, které bychom s naprostým vypětím sil zvládli postavit, ale které bude zároveň dostatečně inspirující,“ uvedl pro web britské Royal Aeronautical Society designér Rob McPherson, který na konceptu spolupracoval.
Firma nepopřela, že by tento letoun někdy uvedla do provozu. Rozhodně to ale prozatím nemá v plánu – a novinářům to několikrát zdůraznila. „Nemusí to být možné kvůli současné strategii Airbusu a finanční náročnosti,“ řekl viceprezident společnosti Jeremy Greaves.
Koncept vznikl ke příležitosti padesátého výročí výroby letadel Airbus. Kromě toho podle agentury Reuters designem částečně odkazuje na vzhled bombardéru Vickers Wellington.