náhledy
Airbus A380 Fly Emirates
Autor: iDNES.cz
A je pryč.
Autor: stream SlowTV
A380 po přistání na Letišti Václava Havla 1.5.2016.
Autor: Tomáš Fojtík / Slow TV
Nízký průlet letounů JAS-39 Gripen nad hlavní drahou Letiště Václava Havla. Překvapení od organizátorů při zahájení pravidelných letů Emirates A380 na trase Praha - Dubaj.
Autor: Tomáš Fojtík / Slow TV
A od dnešního dne už pravidelně. A380 společnosti Emirates 1.5.2016.
Autor: Slow TV
Airbus A380 přiletí v neděli do Prahy popáté. Ale tentokrát už nikoliv neplánovaně jako v roce 2012 při divertu Emirates nebo při propagačních letech Lufthansy (2011), Korean Air (2014) a Emirates (2015). Od neděle totiž Emirates na každodenní linku do Prahy nasazují toto největší letadlo pro přepravu osob na světě.
Autor: Airbus S.A.S.
Airbus A380 je ve službě od roku 2007, první let proběhl o dva roky dříve. Prvním provozovatelem byla společnost Singapore Airlines, aktuálně největším provozovatelem jsou aerolinky Emirates, které mají ve flotile 75 strojů ze 140 objednaných.
Autor: Airbus S.A.S.
Airbus A380 je letadlo se dvěma palubami. Podobné uspořádání má i legendární Boeing 747, jehož horní paluba ovšem nevede po celé délce trupu, ale jen zhruba do jedné třetiny.
Autor: Airbus S.A.S.
Původně měly existovat dvě varianty letadla, A380-800 a větší A380-900, ale druhá varianta se do výroby nedostala. Letadlo pojme v produkované verzi 800 maximálně 868 cestujících, pokud by si někdo takovou konfiguraci vybral. V praxi se však kapacita pohybuje podle konfigurace od zhruba 400 míst (třeba u Korean) po 615 míst u několika letadel Emirates, kde je jen menší byznys třída a 550 míst v ekonomické třídě. Obvyklá konfigurace většiny provozovatelů je lehce nad 500 sedadly ve třech třídách.
Autor: Airbus S.A.S.
Airbus A380 je typické letadlo pro koncept přepravy lidí mezi velkými leteckými "huby". Třeba londýnským letištěm Heathtrow a Singapurem. Odtud pak cestující rozváží do menších měst letadla pro lokální provoz. V poslední době je proti tomu populární trend menších dálkových letadel (Boeing 787, Airbus A350 nebo A330 neo), která obsluhují přímé lety mezi menšími letišti. Aktuálně má tento druhý trend navrch a zaseknuté objednávky A380 to dokazují docela dobře.
Autor: Airbus S.A.S.
Australské aerolinky Qantas měly asi nejzávažnější incident s A380. V roce 2010 letadlu po startu ze singapurského letiště Changi vypověděl službu jeden motor, který se rozpadl a jeho trosky spadly na nedaleký indonéský ostrov Batam. Letadlo se bezpečně vrátilo do Singapuru a nikomu se nic nestalo. Po delší opravě je stroj opět ve službě.
Autor: Airbus S.A.S.
Pro princip fungování Emirates s hubem v Dubaji je A380 vhodný stroj. To, že ho aerolinka nasadí do Prahy, se dříve moc neočekávalo, ale linka je úspěšná, a tak se s tímto obrem budeme na Ruzyni setkávat každý den.
Autor: Airbus S.A.S.
Svoji stopu mají Emirates i v Česku. Přímé spojení Prahy a Dubaje firma spustila před pěti lety v červenci 2010. Zejména letečtí fanoušci sní o tom, že by sem firma posílala pravidelně Airbus A380, firma sem ale takový let vypravila jedinkrát letos právě k připomínce svého výročí. Emirates jsou i jedním z největších zákazníků Řízení letového provozu, především díky jejich spojení do Německa a Velké Británie.
Autor: Emirates
OBR. Airbus A380 je dlouhý 72,72 metru a má rozpětí 79,75 metru.
Autor: Emirates
obr. Výška airbusu A380 je 24,09 metru.
Autor: Emirates
CESTUJÍCÍ. Kapacita A380 je dle výrobce až 880 pasažérů, u Emirates 489 až 517.
Autor: Emirates
Česká firma vyrábí kuchyně pro airbusy
Obří A380 létá pravidelně do Prahy. Byli jsme uvnitř
GIGANT. Airbus A380 dokážou odbavit jen vybraná světová letiště - pražská Ruzyně je mezi nimi.
Autor: Airbus