Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Amazon se stal nejcennějším obchodem světa, překonal i tradiční Wal-Mart

  9:25aktualizováno  9:25
Největší internetový obchod je poprvé cennější než nejhodnotnější kamenný maloobchodní řetězec. Alespoň podle porovnání tržní kapitalizace tato situace nastala ve čtvrtek po uzavření burzy, když akcie Amazonu vylétly po překvapivě dobrých výsledcích.

Jeff Bezos, prezident a výkonný ředitel amerického obchodního portálu Amazon.com | foto: AP

Internetový obchod Amazon ve čtvrtek po uzavření obchodování na americké burze oznámil hospodářské výsledky za uplynulé čtvrtletí. A dvacetiprocentním navýšením tržeb a ziskem ve výši 92 milionů dolarů všechny překvapil. Loni ve stejném období totiž prodělal 126 milionů dolarů.

Jak upozorňuje CNN Money, analytici čekali další účetní ztrátu. Podle toho se ještě během čtvrtečního obchodování chovaly i akcie, které mírně odepsaly. A o to větší byl potom apetit investorů, kteří mimo oficiální obchodní hodiny zvýšili svou poptávku cenu akcií v jednu chvíli až o 18 procent.

V ten moment tak součet hodnoty všech akcií Amazonu činil 264 miliard dolarů, přičemž do té doby nejcennější světový maloobchodník - americký obchodní řetězec Wal-Mart - měl hodnotu 233 miliard. Mírně zaostává i čínský on-line obr Alibaba, jehož si burza cení na 210 miliard.

Je ale otázkou, jak se tržní kapitalizace Amazonu vyvine po začátku pátečního obchodování (odpoledne středoevropského času). A zda a případně jak velká korekce bude následovat.

V tržbách či zaměstnancích stále bezpečně vede Wal-Mart

Nahlíženo pohledem majitelů obou společností, utkali se v pomyslném souboji o největšího globálního maloobchodníka sedmý nejbohatší muž světa Jeff Bezos (podle žebříčku agentury Bloomberg měl ještě před čtvrtečním růstem akcií jmění ve výši 43 miliard dolarů) a rodina Waltonů, jejíž čtyři členové se se jměním od 34 do 37 miliard dolarů pohybují v žebříčku od  třináctého do jedenadvacátého místa.

Tržní kapitalizace je ale jediným důležitým kritériem, ve kterém Amazon Wal-Mart poráží. Magazín Quartz přehledně srovnává další kategorie jako objemy tržeb nebo počet zaměstnanců, ve kterých Wal-Mart vítězí na plné čáře, když svého internetového rivala poráží několikanásobně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Průzkumný vrt v Cínovci.
Australané doufají, že se na těžbě lithia dohodnou s novou vládou

O těžbu lithia na Cínovci, která se stala předmětem ostrého předvolebního boje, mají Australané nadále zájem. Potvrdil to ředitel European Metals Holdings...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Kdo vám pošle důchod? Den po volbách se řeší obří tendr na výplatu penzí

Ministerstvo práce a sociálních věcí vypsalo první pracovní den po volbách obří zakázku na jeden z nejdůležitějších IT systémů státu – na výplatu důchodů. Ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.