Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Akcie DaimlerChrysler padají, prodej Smartu roste

  12:37aktualizováno  12:37
Akcie automobilky DaimlerChrysler klesly na čtyřleté minimum a podle obchodníků by do konce roku mohly ve svém oslabování dále pokračovat. Prodej vozidel Smart naopak v 11 evropských zemích vzrostl a předčil tak očekávání společnosti. Akcie automobilky se ve čtvrtek dopoledne dostaly na 42,70 euro, což je nejnižší úroveň od října 1996, tedy dva roky před fúzí Daimler Benz s Chryslerem. "Akcie se snaží nalézt půdu pod nohama, ale ještě se jim to nepodařilo," prohlásil jeden z obchodníků a dodal, že se domnívá, že by mohly nalézt psychologickou podporu na 40 euro.

Obchodníci poznamenali, že pokračující nejistota o divizi Chrysler, která ve čtvrtém čtvrtletí čelí ztrátě 1,25 miliardy dolarů a příval negativních zpráv, nepomáhá náladám trhu.

Financial Times Deutschland uvedl, že Chrysler v prosinci zaznamená pokles prodeje o 14,7 procenta, přičemž v listopadu se prodej snížil o 5,5 procenta na 184.065 vozidel. Vedení automobilky se ke zprávě odmítlo vyjádřit.

Zlepšení nálady by mohla přinést zpráva společnosti, že v Evropě prodala přes 101.000 vozidel Smart a předčila tak svůj cíl prodat o 20 procent více kompaktních vozidel než v roce 1999, kdy prodej Smartů dosáhl 80.000.

V příštím roce automobilka plánuje zvýšení produkci vozidel Smart o deset procent, uvedla agentura.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.