Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aktivisté chystají bojkot KFC

  14:04aktualizováno  14:04
Jíte nehumánně zabitá kuřata, vzkazuje milovníkům stravy z KFC organizace PETA. Celým názvem Lidé pro etické zacházení se zvířaty varují firmu, že nezmění-li způsob zabíjení, zničí ji mezinárodní bojkot. Už dříve aktivisté úspěšně zaútočili například na McDonald´s nebo Burger King. Vlna odporu proti smaženým kuřatům se vzedmula v domovském Kentucky.

PETA obviňuje vlastníka KFC (Kentucky Fried Chicken), společnost Yum Brands, že kvůli vyššímu zisku nutí dodavatele k méně nákladnému, ale zároveň i méně šetrnému zabíjení a zpracovávání kuřat.

Chce, aby masokombináty z "cesty smrti" vyloučily omračování a následné proříznutí krku a místo toho používali k usmrcení plyn.

Žádá také, aby zajistily více místa a bidélek v chovech, nepoužívaly přípravky urychlující růst a k zabíjení vybíraly ptáky automatickým zařízením, protože to je prý šetrnější než momentálně používaný ruční výběr.

KFC je poslední nadnárodní firmou provozující rychlé občerstvení, proti které zatím PETA neuspěla.

"McDonald's, Burger King, a Wendy's odpověděly na tlak veřejnosti. KFC udělá nejlépe, když se zachová stejně," prohlásil mluvčí ochránců Bruce Friedrich.

V opačném případě se prý může obávat informační kampaně aktivistů, která by ji mohla značně finančně poškodit.

Na nejbližší dobu se chystají tiskové konference v Torontu, Londýně, Římě, Stuttgartu i indické Bombaji.

Yum Brands reagovala na kampaň prohlášením, že humánní práva zvířat dodržuje a často je kontroluje. "Už dříve jsme udělali požadované kroky," tvrdí firma.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.