PETA obviňuje vlastníka KFC (Kentucky Fried Chicken), společnost Yum Brands, že kvůli vyššímu zisku nutí dodavatele k méně nákladnému, ale zároveň i méně šetrnému zabíjení a zpracovávání kuřat.
Chce, aby masokombináty z "cesty smrti" vyloučily omračování a následné proříznutí krku a místo toho používali k usmrcení plyn.
Žádá také, aby zajistily více místa a bidélek v chovech, nepoužívaly přípravky urychlující růst a k zabíjení vybíraly ptáky automatickým zařízením, protože to je prý šetrnější než momentálně používaný ruční výběr.
KFC je poslední nadnárodní firmou provozující rychlé občerstvení, proti které zatím PETA neuspěla.
"McDonald's, Burger King, a Wendy's odpověděly na tlak veřejnosti. KFC udělá nejlépe, když se zachová stejně," prohlásil mluvčí ochránců Bruce Friedrich.
V opačném případě se prý může obávat informační kampaně aktivistů, která by ji mohla značně finančně poškodit.
Na nejbližší dobu se chystají tiskové konference v Torontu, Londýně, Římě, Stuttgartu i indické Bombaji.
Yum Brands reagovala na kampaň prohlášením, že humánní práva zvířat dodržuje a často je kontroluje. "Už dříve jsme udělali požadované kroky," tvrdí firma.