(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Jiná cena v regálu, jiná u kasy. Sýr v Albertu zdražil cestou k pokladně

  • 40
Řetězci Albert hrozí pětimilionová pokuta. Česká obchodní inspekce uskutečnila na začátku října na podnět spotřebitele v jeho prodejnách kontrolu. Zákazníka, který podnět podal, rozhořčila podvodná cena sýra Eidam. Ve čtyřech případech z devíti inspektoři zjistili, že zaměstnanci Alberta účtovali ceny v sektoru lahůdek nesprávně.

Kontrola proběhla v devíti pražských hypermarketech Albert po upozornění od spotřebitele, který inspekci informoval o nesprávném účtování sýru Eidam. Zatímco cenovka v regálu ukazovala částku 14.90 korun za sto gramů, objevila se na účtence cena 16.50 korun.

Pokuty pro řetězce

Nejvíce pokut, které již nabyly právní moci za první pololetí letošního roku bylo účtováno řetězci Penny Market. Jedná se celkem o 14 pokut v celkové výši 2,6 milionu. S deseti pokutami ve výši 1,6 milionu se na druhém místě umístilo Tesco. Ahold má na kontě 14 pokut za 1,4 milionu.

„Další řetězce jsou s velkým odstupem,“ říká Fröhlich. Supermarkety Billa obdržely v prvním pololetí sedm pokut ve výši 262 tisíc korun, Norma čtyři pokuty za 110 tisíc korun.

Inspektoři se zaměřili na nabídku a prodej pomazánek, salátů a jiných dopředu balených a vážených produktů. „Chyba byla zjištěna u více druhů zboží. Samozřejmě záleží na tom, o kterou provozovnu konkrétně se jedná,“ okomentoval situaci tiskový mluvčí Česká obchodní inspekce (ČOI) Jiří Fröhlich. 

Řetězci Albert tak hrozí pětimilionová pokuta. „V každém ze čtyř případů se jednalo o to, že uvedená cena v lahůdkách neseděla ve finále u pokladny. Takže to je nesprávné účtování cen a samozřejmě teď je to věcí správního řízení,“ dodává  Fröhlich.

Vedení společnosti Ahold, která řetězce Albert vlastní, žádné podrobnosti zatím nezná. „Inspekce s námi dříve tuto skutečnost nesdílela a z tiskové zprávy tak pouze víme, že pravděpodobně učinili čtyři nálezy špatně účtovaného zboží na pultech. Za nesrovnalosti se zákazníkům velice omlouváme,“ uvedl Jiří Mareček, mluvčí společnosti Ahold.