Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Albrightová odprodala kosovského operátora a vydělala tak miliony

  22:08aktualizováno  22:08
Madeleine Albrightová vydělala miliony odprodejem kosovského mobilního operátora. Bývala americká ministryně, tolik neoblíbená v Srbsku, tak ukázala, že dokáže obratně působit nejen na poli politiky, ale i financí. Informaci přinesl srbský list Večernje Novosti na svém webu.

Albrightová vydělala v Kosovu miliony. Ilustrační foto | foto: Dalibor PuchtaiDNES.cz

Všemožné angažování na straně Albánců se tak v těchto dnech bývalé šéfce americké diplomacie vyplatilo, a to konkrétně v podobě 20 milionů eur (485 milionů korun). Její firma Albright Group jako spoluvlastník firmy Ipko, hlavního mobilního operátora v Kosovu, si zručnými finančními, ale i politickými kroky vydělala na odprodeji vlastnického podílu kosovského operátora.

Nejnovější analýzy ukázaly, že slovinský státní Telekom, který kosovského operátora před dvěma lety koupil, zaplatil podle listu za odkup o 20 milionů eur více, než byla jeho skutečná hodnota, jak se později ukázalo. Minulé vedení Telekomu podle srbského deníku schválilo nákup firmy Ipko za 71 milionů eur, namísto 50 milionů, kolik měl prý ve skutečnosti cenu.

Nové vedení Telekomu si vyžádalo nové ocenění, respektive revizi činnosti kosovské firmy Ipko, které ukázalo, že je zásadní rozdíl mezi původním oceněním hodnoty firmy a její reálnou cenou, píší internetové Večernje Novosti.

Madeleine Albrightová byla pro Srby po celou dobu konfliktu v bývalé Jugoslávii vždy nevěrohodná politička. To platilo zvláště u konfliktu v Kosovu, kde ji Bělehrad trvale obviňoval ze zaujatosti a z nadržování albánské straně.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.