Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aliatelu chybějí peníze a strategický partner

  22:36aktualizováno  22:36
Společnost Aliatel - jeden z budoucích konkurentů Českého Telecomu, začíná mít dva měsíce před otevřením telekomunikačního trhu vážné problémy. Chybějí jí peníze na provoz i rozvoj, a navíc se od jara marně snaží najít strategického partnera.
Vyřešení složité situace brání spory mezi současnými akcionáři Aliatelu - elektrorozvodnými závody v čele s Jihočeskou energetikou a německou společností RWE.

Ta na středeční valné hromadě společnosti odmítla navýšit základní jmění Aliatelu s tím, že na provoz firmě stačí akcionářská půjčka. Další financování Aliatelu musí majitelé vyřešit příští týden. Úvěry totiž stačí společnosti jen do konce listopadu. Přitom RWE ještě nezaplatila slíbenou prémii za to, že Aliatel získá licenci na provoz veřejných hlasových služeb, ke které se zavázal v akcionářské smlouvě. Licenci přitom Aliatel už má.

Podobné potíže jako s financováním má Aliatel i se sháněním strategického partnera. Z původních pěti vážných uchazečů, kteří se před prázdninami předháněli, kdo nabídne více, zbyla pouze britská firma Energis.

Proč se jednání stále protahují a současní akcionáři doposud nepodepsali dohodu s Energis, zástupci Aliatelu i majitelů úzkostlivě tají. "V průběhu jednání nemohu dávat žádné informace," prohlašuje šéf Jihočeské energetiky Jan Špika, který jednání za tuzemské akcionáře vede. Ubezpečuje ovšem, že Aliatelu krach nehrozí. "Pokud se nedohodneme do konce roku, pojede Aliatel dál pod naším vedením. Byla by fatální chyba potopit tak rozjetý projekt," říká Špika.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.