Holínky nahnaly Londýn do obchodu s českou kolekcí a přinášejí zisk

  10:31aktualizováno  10:31
Zájem o českou olympijskou kolekci ze strany Londýňanů předčil naše očekávání, pochvaluje si v rozhovoru pro iDNES.cz spolumajitel a ředitel výroby firmy Alpine Pro Václav Hrbek. Nejdiskutovanější modré holínky se vyráběly v Číně, velké velikosti se ale narychlo přidělávaly v Česku.

Spolumajitel a ředitel výroby firmy Alpine Pro Václav Hrbek | foto: Český olympijský výbor

Před slavnostním zahájením olympiády se nevědělo, jestli bude kolekce propadák, nebo úspěch. Těší vás převážně pochvalné reakce?
Samozřejmě. My jsme do kolekce docela dost investovali, nakoupili jsme hodně zboží. Jsme rádi, že byla dobře přijatá a dobře se prodává.

1200 zákazníků denně

Podle Richarda Adamce z tiskového oddělení Alpine Pro navštíví denně londýnský obchod přibližně 1200 zákazníků. Denní obrat se pohybuje v řádu tisíců liber

První den se nejlépe prodávaly trička a čepice, po slavnostvním zahájení pak holínky. Těch je v rámci limitované série v prodeji celkem dva tisíce párů

Je ekonomický přínos olympijské kolekce pro firmu velký, nebo budete těžit hlavně z marketingu? Přece jen olympijské hry jsou druhá nejhodnotnější značka po Applu na světě…
Marketingový přínos je to hlavní, proč jsme do toho šli. Ten finanční nebude zase tak velký, nicméně tím, že je kolekce úspěšná, můžeme se z černé nuly překlopit do lehkého zisku. Nebude to nic výrazného, ale z každé prodané věci jde část olympionikům, takže úspěch pomůže i českému sportu.

Je mezi zákazníky o kolekci zájem?
Od minulého pátku prodeje v Čechách vzrostly, ale nijak dramaticky. Ovšem zájem fanoušků o obchod v olympijském domě v Londýně předčil všechna naše očekávání, takže tržby jsou velmi pěkné.

V Londýně nakupují hlavně čeští návštěvníci?
Naopak, překvapilo nás, že hodně nakupují turisté a hlavně samotní Londýňané.

Olympijské holínky jsou very english, říká spoluautorka

Návrhářka Daniela Flejšarová odpovídala na dotazy čtenářů iDNES.cz

Nicméně holínky, které při slavnostním zahájení přitáhly pozornost celého světa, nejsou ve vašem e-shopu na skladě. To jsou vyprodané?
Vyprodané určitě nejsou. V obchodech se normálně prodávají. Teď nedokážu říci, v čem je problém e-shopu, ale skladem určitě jsou.

Někteří olympionici údajně holínky nedostali, chyběly větší velikosti. Je to pravda?
My jsme nechávali některé holínky větších čísel přidělávat narychlo tady v Čechách, takže je dostali všichni.

Kde se vůbec oblečení a obuv vyráběly?
Pokud vás zajímá nástupová kolekce, které se vyrobilo jen málo kusů, zejména pro samotné olympioniky a pro doprovod, tak ta je vyrobená celá v Čechách. Pokud jde o samotné holínky, tak ty se vyráběly v Číně.

Podívejte se na olympijskou kolekci české reprezentace

Jak vaše spolupráce s Českým olympijským výborem začala?
Olympijský výbor udělal výběrové řízení, ve kterém jsme uspěli. Teď dokončujeme čtyřletý cyklus spolupráce s ČOV, pod který spadaly ZOH ve Vancouveru a nyní Londýn. Po Londýně spolupráci vyhodnotíme, a pokud bude z obou stran zájem, budeme spolupracovat dál.

Alpine Pro

Alpine Pro je největším českým výrobcem a prodejcem outdoorového oblečení. Zaměstnává přes 400 lidí. Firma má sedm dceřiných firem, čtyři jsou v zahraničí. V roce 2011 utržila téměř miliardu korun, konsolidovaný zisk činil 27,3 milionu. Firma má 47 značkových prodejen, sedm je outletových.

Dostaly návrhářky studia E-Daniely přímé zadání, aby kolekce byla netradiční?
Kolekce je společným dílem naší společnosti, studia E-Daniely a ČOV. Právě výbor přišel se svou představou o holínkách, návrhářky vypracovaly zbytek kolekce a my jsme se postarali o doplňky.

Jak moc vám pomáhali samotní olympionici?
V development týmu byli olympionici, já a místopředseda ČOV František Dvořák. Naším úkolem bylo kolekci vyvíjet a testovat. Ondra Synek v tom docela hodně trénoval, dával nám zpětnou vazbu na materiály. Eva Vítečková to dostávala do posilovny a Tereza Huříková v tom jezdila v USA. I já jsem přispěl svou malou měrou - v testovaném oblečení jsem běhal. Jezdili jsme s kolekcí na univerzitu do Liberce, kde je špičkové pracoviště na testování materiálů. Vybrali jsme ten nejlepší z hlediska funkčnosti a pohodlí a z toho pak vznikla kolekce.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Aero představilo nový letoun L-39NG za účasti vládní špičky

Nová stíhačka L-39NG na oficiálním představení Aera Vodochody

Na pátečním „roll-outu“ společnost Aero Vodochody poprvé představila finální podobu nového letounu L-39NG. Letoun by...

Říkali nám, že e-shop s kytarami je hloupost, tvrdí největší prodejce

„Lidé nám říkali, že prodávat hudební nástroje přes internet je hloupost. Jeli...

Jedna kytara muzikantům nestačí, říká spolumajitel e-shopu Kytary.cz Vladimír Myslík. Největší prodejce v Česku, který...



Najdete na iDNES.cz