Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

AltaVistu si 'za babku' koupil nový majitel

  12:53aktualizováno  12:53
Za zlomek někdejší ceny byla k mání jedna z pionýrských stránek světového internetu. Za pouhých 140 milionů dolarů se novým majitelem vyhledávacího portálu AltaVista stala společnost Overture Services. V srpnu roku 1999 přitom dosavadní majoritní vlastník CMGI zaplatil za 80 procent akcií AltaVisty téměř tři miliardy dolarů.

Propad cen způsobil nejen kolaps internetové ekonomiky, ale i úpadek samotné AltaVisty. Ta se v polovině devadesátých let stala jedním z nejrozšířenějších vyhledávačů a pro řadu tehdejších "internautů" vstupní branou do počítačové sítě.

Později se ale AltaVista snažila vytvořit velký internetový portál s řadou doplňkových služeb, jako bylo například připojení k webu nebo multimediální aktivity. V tomto směru ale nedokázala čelit konkurentům jako je America Online nebo MSN. V rychlém vyhledávání ji zase předstihl konkurenční Google.

Později se AltaVista snažila vrátit se svým kořenům a ořezat veškeré nadbytečné aktivity, propadala se však stále hlouběji do finančních obtíží. Jen do ledna 2000 nahromadila ztrátu 765 milionů dolarů. To tehdy přiznala americké Komisi pro cenné papíry při žádosti o uvedení svých akcií na trh - to se ale nakonec nikdy neuskutečnilo.

Nový vlastník Overture se chystá využít technologií AltaVisty pro své vlastní vyhledávací služby, u kterých si inzerenti platí za prioritní umístění mezi výsledky hledání.

Podle analytiků by příchod nového majitele mohl AltaVistě prospět. "Má dobrou technologii a spoustu patentů, ale v poslední době se jí nedaří převádět tenhle kapitál do konkrétních produktů. Overture má šanci tenhle potenciál oživit," míní například Safa Rashtchy, analytik společnosti U.S. Bancorp Piper Jaffray.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.