Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Alza otevírá obchod bez prodavačů, testuje i hologramy

  19:26aktualizováno  19:26
Internetový prodejce Alza.cz otevře příští týden na pražské Floře prodejnu pouze se samoobslužnými boxy. Nazývá jej obchodem budoucnosti. Nejsou v něm žádní prodavači a zákazníci můžou nakoupit i v libovolnou noční hodinu. Uvnitř je ke správnému boxu se zbožím navedou diody.

Prodejna s futuristickými kulisami je rozšířenou verzí takzvaných Alzaboxů. Dveře do obchodu zákazník otevře pomocí platební karty nebo autorizačního kódu, který dostane předem. Prodejna je vybavena stovkami schránek, ve kterých si bude možné koupit 80 procent sortimentu, včetně velkých televizí.

Zákazník si na vestavěném počítači objedná požadované zboží. Po zaplacení kartou či on-line se mu otevřou prosklené dveře do místnosti s boxy. Na podlaze se rozsvítí světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný.

Fotogalerie

„Zákazník může nakoupit v naprostém soukromí. Bude-li však chtít poradit s nákupem či probrat parametry některého produktu, může jednoduše využít video terminál a promluvit si s odborníkem na vybraný segment,“ uvedl ředitel expanze Alza.cz Jan Moudřík.

Nakupování má být v nové prodejně velmi rychlé, bez front a s neomezenou otevírací dobou. Alza v prodejně také testuje promítání hologramů pro informování zákazníků. Za vyzvednutí zboží lidé zaplatí 29 korun.

Další samoobslužné obchody vzniknou na jaře

Podobné prodejny chystá prodejce elektroniky na jaře otevřít také v Praze na Můstku a na stanici metra Budějovická.

Největší český internetový obchod Alza.cz letos očekává překonání hranice tržeb 20 miliard korun, předloni tržby dosáhly rekordních 17,4 miliardy korun. Firmu vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru, daně firma platí v Česku.

Inovace v maloobchodu zavádí ve světě většinou velké globální značky. V Česku se zatím potichu některé novinky testují (například roboti, kteří kontrolují stav zboží v regálech supermarketů), nebo o nich prodejci mluví jako o blízké budoucnosti.

Svůj obchod budoucnosti v zahraničí nedávno začala testovat také nizozemská společnost Ahold (vlastník řetězce Albert). V prodejně nejsou pokladní zóny, zákazník si zboží vybere z regálu, načte je u elektronické cenovky zákaznickou kartou, může ho vložit do své tašky a odejít. Ve Spojených státech realizují své futuristické vize společnosti Wall-Mart či Amazon.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Konec čerstvého jídla na černém tácku. Lidl končí se škodlivým plastem

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Maloobchodní řetězec Lidl se ve Velké Británii zavázal, že přestane používat černý plast, do kterého balí ovoce a...

Další z rubriky

TEST DNES: Vanilkové zmrzliny z obchodu jsou plné cukru a umělé chuti

Ilustrační snímek

Češi jsou konzervativní, a tak mají pořád nejraději vanilkovou zmrzlinu. Už ji ovšem nekupují jen v létě do kornoutku,...

Pojištění mělo přinést úspory. Teď americkým důchodcům odsává peníze z účtů

Ilustrační snímek

Univerzální životní pojištění, hit 80. a 90. let, který se mnohým starším Američanům vymstil. Místo úspor, které jim...

Coca-Cola se stahuje se sladkými nápoji ze středních škol

Coca-Cola (ilustrační snímek)

Nápojařská firma Coca-Cola už nebude nabízet na středních školách v České republice sladké nápoje, tedy například...



Najdete na iDNES.cz