Obchody bez pokladen expandují. Amazon Go má mít letos až šest poboček

  16:15aktualizováno  16:15
Americká společnost Amazon by mohla rozšířit svůj experimentální obchod bez pokladen Amazon Go do dalších měst. K revoluční pobočce v Seattlu by se tak mohly připojit i prodejny v Los Angeles. Obchody se systémem, kde lidé dávají zboží rovnou do batohu a účtenka jim přijde emailem, by se brzy mohly objevit i v konkurenčním Walmartu.

Amazon Go | foto: Profimedia.cz

Je tomu teprve měsíc, co společnost Amazon otevřela v Seattlu první experimentální futuristický obchod Amazon Go a už se mluví o tom, že letos přibude až šest dalších takových míst. Oznámil to server Recode.net s odvoláním se na osoby, které jsou s úmysly společnosti obeznámeny. Amazon se zatím k situaci nevyjádřil.

Nové obchody, v nichž si lidé dají zboží do tašky a zkrátka odejdou, by se mohly objevit na dalších místech v Seattlu, kde Amazon sídlí. Prvním městem, kde by společnost novinku mohla rozšířit, je Los Angeles. Podle některých zdrojů společnost jednala s miliardářským developerem Rickem Carusem o otevření obchodů ve venkovní nákupní destinaci The Grove.

Los Angeles bylo v minulosti prvním městem, kde Amazon rozšiřoval svou dodávkovou službu potravin Amazon Fresh. Stále častěji se také Amazon zmiňuje o přípravě lodní doručovací služby v Los Angeles, která by tak mohla konkurovat dopravcům jako UPS a FedEx.

Zboží rovnou do batohu

První futuristický obchod se v Seattlu otevřel na konci ledna, což bylo o dvanáct měsíců později, než Amazon původně plánoval. Na revoluční technologii pracovali vývojáři čtyři roky. U vstupu prokáže zákazník svou identitu naskenováním kódu na displeji svého chytrého telefonu, do kterého si musí stáhnout speciální aplikaci.

Každý krok zákazníka pak sledují kamery, které se nacházejí na stropě jinak běžně vypadajícího supermarketu. Ty snímají vše, co člověk vezme z regálu. Na základě záznamů pak přijde zákazníkovi účet emailem. Technologie má odstranit problém dlouhých front, které se v běžných obchodech tvoří. „Just Walk Out“, v překladu „zkrátka odejděte“ je slogan Amazaon Go (více o fungování jsme psali zde).

Přestože v obchodě člověk nenarazí na pokladní, není podnik bez zaměstnanců. Ti se pohybují například za prosklenou stěnou, kde připravují v kuchyni čerstvé jídlo. Stejně tak se mezi regály pohybují „doplňovači“ zboží či pracovník, který kontroluje věk zákazníků nakupujících alkoholické nápoje.

Podobný systém u Walmartu

Zpráva o expanzi bude výzvou pro další obchodní řetězce. Konkurenční Walmart se pokouší vybudovat podobnou technologii, která by měla odstranit fronty u pokladen pomocí „počítačového vidění“, napsal server Recode.net již dříve.

Ahold testuje obchod budoucnosti. Zboží z regálu strčíte rovnou do tašky

Pokud se projekt Amazon Go osvědčí, pomůže společnosti ještě více proniknout do každodenního života spotřebitelů a uchopit tak další obrovskou část potravinářského a nápojového průmyslu. Lze také očekávat, že revoluční systém časem Amazon přidá i do obchodů s potravinami Whole Foods Market, který vlastní. 

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...

Tesla by mohla i zahnat žízeň. Musk zažádal o ochrannou známku Teslaquila

Americký miliardář Elon Musk

Americký výrobce elektrických aut Tesla požádal americký úřad pro patenty a ochranné známky o zaregistrování ochranné...

Dívky podle Mattela brzy ztrácejí iluze, Barbie má bojovat za jejich sny

Cílem kampaně Dream Gap společnosti Mattel je ukázat dívkám, že se jejich sny...

Panenka Barbie se vydá do boje proti sexistickým předsudkům. Její výrobce firma Mattel finančně podpoří výzkum toho,...



Najdete na iDNES.cz