Amazon padá do stále větších ztrát

- Americká internetová společnost Amazon com. vykázala v prvním čtvrtletí letošního roku čistou ztrátu ve výši 122 milionů dolarů, což představuje 35 centů na akcii, zatímco ztráta ve srovnatelném období minulého roku činila 36 milionů dolarů. Výrazný nárůst, o 95 procent, však zaznamenaly z meziročního pohledu tržby společnosti, které dosáhly 574 milionů dolarů a zvýšily se tak z předchozích 294 milionů dolarů.

Ztráta společnosti, která přes internet prodává knihy, CD, elektroniku, hračky a domácí vybavení však byla menší než očekávali analytici podle agentury First Call/Thomson Financial, kteří počítali, že ztráta na akcii dosáhne 36 centů.

V předcházejícím čtvrtletí ztráta Amazon.com, která činila rekordních 185 milionů dolarů, dosáhla svého maxima a v průběhu letošního roku by se podle vyjádření představitelů společnosti měla snižovat.

Investoři a analytici totiž pomalu začínají ztrácet trpělivost, protože Amazon s cílem zvýšit svoji nabídku produktů a získat loajalitu svých zákazníků stále hodně investuje a utrácí. Vlastní rovněž několik podílů v různých online společnostech, jako například HomeGrocer.com.

Růst Amazon.com bude výrazným tempem pokračovat také v druhém čtvrtletí a i nadále, řekl finanční ředitel společnosti Warren Jensen. "Ve zbytku roku 2000 bude pokračovat růst ve všech našich nabízených produktech," řekl Jensen.

Dobrého výsledku dosáhly také obchodní aktivity společnosti v zahraničí a zejména na britském a německém trhu, kde se tržby ve sledovaném čtvrtletí zdvojnásobily na 136 milionů dolarů, uvedla agentura Reuters.