Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Amazon nám pomáhá prodávat do zahraničí, pochvalují si české podniky

  • 1
Největší internetový prodejce na světě Amazon usnadní malým a středním českým podnikům prodej v zahraničí. Poskytne jim speciální služby, například takzvaný intuitivní prodejní účet, který umožňuje prodej přes všechny online obchody Amazonu v EU.

V tuzemsku nyní využívá služeb Amazon Marketplace, Amazon Web Services a Kindle Direct Publishing více než 3 200 firem a kreativních profesionálů, informoval Marcel Bodnár z komunikační agentury.

Jako jeden z prvních tuzemských prodejců zahájil s Amazonem spolupráci český výrobce dřevěných hraček Detoa. „Díky Amazonu, se kterým spolupracujeme od poloviny roku 2014, se nám podařilo proniknout na další trhy. Prodej se nám podařilo navýšit hlavně v Německu a Velké Británii. Oblíbený je nejen Krteček, velká poptávka je i o další hračky, jako jsou maxiperle, magnetická puzzle či divadla,“ popsal výkonný ředitel společnosti Detoa Jaroslav Zeman.

Amazon pokračuje v nákupní jízdě, převezme velký řetězec s potravinami

Podle předsedy představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karla Havlíčka české firmy při prodeji v jiných zemích často bojují s bariérami. „V Evropě jsou jimi zejména vysoké dopravní náklady a potřeba lokálního zastoupení v cílové zemi. Vítáme, že Amazon pomáhá českým firmám překonávat tyto bariéry a významně růst,“ dodal Havlíček.

Amazon nabízí i podporu při oslovování zákazníků v zahraničí, české firmy a živnostníci mohou prostřednictvím služby Amazon Marketplace prodávat své produkty na pěti evropských stránkách Amazon, které využívají miliony zákazníků, servis obsahuje služby od marketingového obsahu, přes uživatelskou podporu v pěti jazycích, po jednoduchou platbu.

Amazon také nabízí své logistické služby. „Při využití služby ‚Fulfillment by Amazon‘ mohou jednoduše dodat své zboží do některého z našich 31 evropských distribučních center, my se postaráme o zbytek. Zajistí si tak nejen rychlé doručení zboží zákazníkům kdekoliv v Evropě i jinde ve světě, ale i správu služeb zákazníkům,“ uvedl viceprezident Amazonu pro služby prodejcům v EU Francois Saugier.

Prodejci mohou mít u Amazonu také k dispozici analytické nástroje, které jim zajistí řadu obchodních informací a podpoří efektivní plánování marketingu, prodeje i doručování zboží.

,